jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 oktober 2011 17:30

Mina senaste I-landsproblem: müslipaketet har bäst-före-datum två dagar innan min 30-årsdag. Tack för påminnelsen! Locket till burken med en massa goda kakor är genomskinligt så ALLA kakorna syns. Tack för frestelsen! Brödlimpan stod på fel håll på skärbrädan när jag skulle skära min smörgås. Tack vänsterhänte make! Men det finns de som har fler små kära besvär... /Jenny

 

  • Man hamnar i en telefonkö som spelar dålig musik.
  • Man vet inte vilken fjärrkontroll som går till vad...
  • Det är alltid reklam samtidigt på alla TV-kanaler.
  • Varmvattnet i kranen är inte tillräckligt varmt, och kallvattnet är inte tillräckligt kallt.
  • Det finns för många rätter att välja bland på take-out menyn.
  • Man får inte ett bekräftelsemail direkt efter man begärt det.
  • Hundralapparna har tagit slut i automaten så du får ta ut en femhundring i stället.
  • Du har ätit så mycket att du inte orkar äta upp efterrätten...
  • Din garderob börjar bli för liten så du vet inte var du ska ha alla dina märkeskläder …
  • Det är alltför lite lim på post-it lapparna...
  • Det tar mer än 4 sekunder för en ny webbsida att laddas...
  • Du har inte hunnit kyla ditt vin så det är ljummet...
  • Du missar bussen och måste vänta 10 minuter på bussterminalen innan nästa kommer...
  • Mobilen har inte teckning i hela Sverige...
  • Du har glömt koden till betalkortet i Konsums kassa, så du måste leta fram sedlar att betala med...
  • Det går mer än ett bra program på TV samtidigt så man får beslutsångest.
  • Du får inte plats med all mat du har köpt i kylen... som är fullhöjd och nyinköpt!
  • Elutagen i väggen räcker inte till.
  • Batterierna tar slut i din handkontroll till din xbox360, så du måste koppla sladd och ladda dem medan du spelar.
  • Det har satts upp sprajlans nya tvättmaskiner i tvättstugan, så nu måste du ägna flera minuter åt att lära dig hur de fungerar...
  • Det är bara smulor kvar i chipspåsen så det går inte att dippa...
  • Inhandlingslappen är inte skriven i den ordning som varorna kommer i ICA-butiken...
  • Routern fungerar inte så du måste ha en sladd mellan datorn och uttaget för att kunna surfa...
  • Någon har lagt tillbaka tomma papper i asken med after-eight och du råkar plocka upp ett när du skall ta choklad.
  • Att inte ha stolsvärme till passagerarsätet som kan hålla pizzan varm under tiden man kör hem från pizzerian..
  • Det är tråkigt att vänta 5 minuter på maten i mikron.
  • Det är omständigt att få bort plasten runt sugröret på Mer-paketet.
  • Du måste vända dig om för att trycka på snooze-knappen.
  • Och slutligen... Det är för många punkter att läsa i den här listan.
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 oktober 2011 15:00

 

Med posten idag kom understället Butterfly från Kari Traa som jag ska testa åt Smartson. Jag har inte hört något från Smartson än men med det här paketet är jag övertygad om att jag blivit antagen som testpilot. Och det är ju jätteskoj! Understället är riktigt snyggt och tyget är mycket mjukt. Det här ska bli spännande - och en aktiv tid som testpilot väntar. Jippi!

Och jag kunde inte hålla mig utan tog genast på mig understället och studsade omkring här. Men sedan påminde jag mig om att jag faktiskt är 29 år och så gör inte de som fyllt 29. Inte många i alla fall... Eller när stod du på händer sist...? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 oktober 2011 09:15

Nu är vi igång och matar småfåglarna med vår smidiga fågelmatare med sugpropp. Vi hade den under förra vintern också och i början var vi tveksamma till att den skulle orka sitta uppe. Det brukar ju vara lite si och så med sugproppar. Men den här överraskade positivt! Vi köpte den från Designtorget.se.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards