jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2011 17:45

Det snart 96-åriga födelsedagsbarnet Bernhard.


På tisdag fyller morfar Bernhard 96 år men redan idag samlades släkten för att fira honom. Släktingar från Göteborg i söder och Örebro i norr ramlade in i DHR-lokalen i Tibro för att delta i kalaset. Alla hade inte möjlighet att närvara men allt som allt blev vi ändå nästan tjugo personer.

Det här blir lite av en släktträff också, för många av oss träffas sällan annat än till firandet av morfar. Vi pratade, åt smörgåstårta och vanlig tårta också för den delen.

Däremellan underhöll mamma oss med två frågesporter. Kluriga frågor med luriga svar... Och kanske var det all den här hjärnaktiviteten som fick vissa att somna där de satt. Näe, det var det nog inte. Pappa kan somna precis överallt - närsomhelst! Tänk om man ändå kunde göra det...

   

Mätta och belåtna gick de som ville och orkade på en promenad. Några kom inte längre än till lekplatsen.... men de roade sig gott där!

  

Morfar orkade vara med väldigt länge under sitt kalas men for sedan hem för att sova. Tror jag det - det är inte lätt att festa med oss ynglingar. Lova, som var yngst på kalaset, är nästan 90 år yngre än hennes gammelmorfar Bernhard.

Det var jätteroligt att träffa er allesammans och vi ses väl om ett år igen då! /Jenny

   

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2011 17:30

Jag är en Buzzador och testar ett Wellness-paket från OBH Nordica. Den mest spännande produkten i paketet är dynan som ger shiatsumassage. Jag har låtit flera personer i omgivningen testa och alla är förvånade över hur effektiv dynans knådning är - och jag med.

Första gången fick ryggen en rejäl omgång och det var knappt att jag klarade av att sitta hela massagekvarten. Men för varje gång som jag suttit känns det mer behagligt och min rygg mår riktigt bra av den här behandlingen. Dynan har massagehuvuden som går upp och ned längs ryggen med djupknådande cirkulerande shitasumassage. Dessutom har dynan en mjukgörande värmefunktion som gör behandlingen extra skön.

Shiatsu är en japansk behandlingsform som bland annat kombinerar healing och akupressur. Shiatsu är en mycket intressant lära som behandlar inte bara fysiska utan också psykiska sjukdomar eftersom man anser att många av sjukdomarna uppstår i själen. Intressant.

I Wellness-paketet finns, förutom dynan, en mysig spa-lampa för våtutrymmen, en liten massagegrej som bland annat går att använda i duschen och en spikmatta. Ett riktigt spännande paket med många sköna prylar. /Jenny

Wellness-paketet har testas av många!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2011 17:15

Jag blev för en tid sedan utvald som testpilot hos Smartson för att testa ett frukostpaket från Arla. Jag valde Ego-paketet, eftersom det passar mig som gillar att njuta av min frukost länge - för länge, om man frågar Jenny. Men det ska vi inte göra.

I paketet ingick tre enlitersförpackningar med mjölk, fil och äppeljuice, samt ett paket Bregott. Allt utom mjölken var ekologiskt, bra! A&B-filen var god och efterlängtad, då jag saknat en fil med både A- och B-bakteriekultur. Men största överraskningen var ändå äppeljuicen, som smakade väldigt fylligt och var precis lagom söt. En ny favorit! Och jag som annars bara dricker apelsinjuice...

Jag är nöjd med frukosten, och åtminstone juicen lär hamna i shoppingkorgen någon gång framöver. Det är roligt att vara testpilot, så det är något som jag varmt kan rekommendera till alla er som också är nyfikna på att få pröva nya saker, gratis dessutom. /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2011 08:15

Så här såg det ut för ett år sedan. Då hade vi snö!

Och det var full fart på barnen i pulkabacken utanför.

Undrar när första snön kommer den här vintern...?


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards