jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 augusti 2011 21:30

De ljusa kvällarna är borta. Hösten är här. Bara att gilla läget. Fram med reflexvästen. Och somliga sträcker på sig lite extra med den på...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 augusti 2011 17:00

Idag var det åter dags att fästingskydda Nalle. Och det hinner nog bli en gång till i år är jag rädd. Men först kamning - och det kan man hålla på med hur länge som helst...

Jag tycker fortfarande att det här fästingmedlet är det som fungerat bäst. Men de dagar då vi inte plockar en enda fästing på honom är få.

Idag råkade det också bli någon slags storstädning: dammat, torkat skåpsluckor, torkat dörrar och lister, dammsugit, våttorkat, bytt fotografier i ramar och plockat här och var.

Det var inte meningen, men när jag väl börjat så var det bara att fortsätta. Plötsligt blev jag så less på allt krimskrams som stod här och var och plockade bort mycket av det. Nu ska det lämnas till second hand! Bort, bort, bort!

Tänk vad mycket som hinns med när Jon jobbar över... Tror nog att jag hinner ta en joggingrunda också. Frågan är väl snarare om jag orkar. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 augusti 2011 08:45

Igår vann 146 stycken varsitt plagg - jag var en av dem så det går att vinna. Men kötiden kan vara enormt lång och man riskerar att kastas ut ur kön (hände mig någon gång...). Men om man bortser från det så är den här tävlingen himla skoj!

Med en robot ska man sikta på klädesplagg - och smutsa ner dem! Man känner sig som barn på nytt. Under 30 sekunder får man tre försök att träffa klädesplagg som kommer åkande på en lina - och allt detta sker live från Stockholms centralstation. Du får reda på om du vunnit direkt. (Det går inte att välja plagg eller storlek, man får det man får.) Även om ni inte vill tävla så tycker jag att ni kan gå in och kika.

Tävlingen hittar ni på Ariels facebooksida och sedan till vänster i menyn under Ariel Fashion Shoot. Där går det också att läsa mer.

Men jag vet inte vad jag vann. Omöjligt att avgöra från den här bilden. Så det blir en överraskning! Men roligt var det och spännande att tävla live.

Om någon av er ska vara med kan ni som är vän med mig meddela när ni tävlar, för man kunde göra det, så kanske jag kan kika på er. Tävlingen öppnar klockan 15 och håller på till 21, måndag-lördag. Lycka till! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 augusti 2011 08:00

Vad tror du finns i det här stora partytältet uppsatt mitt på en parkering i centrala Tibro? Trädgårdsmöbler? En karaokefest? En kräftskiva? Nej, gissningarna är inte i närheten.

I det här tältet skapas det is! Japp, is. För i helgen är det höstfest i Tibro med allt vad det innebär - och en isbana. 100 kvadratmeter isbana närmare bestämt. På fredag kväll är det skridskodisco och under lördagen är det allmänhetens åkning.

Just nu är nedfrysningen i full gång så att allt ska stå klart till helgen. Ett annorlunda och spännande tilltag. Vi är ju inte norrmän...


"Vet du varför norrmännen inte har is i sina groggar längre?
- Nej, det vet jag inte...
- Han som kunde receptet har dött."

  

Får se om det blir någon skridskoåkning för vår del, men inte helt omöjligt att vi åker och tittar. Det här vill vi ju inte mISsa! Hahahahhaha! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 augusti 2011 20:30

Ibland går det att ta spännande bilder även med mobilkameran. Påminner lite om Saurons öga. Kanske ett tecken på att Aragorn är på väg häråt...? /Jenny


 

"For Jenny!"

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 augusti 2011 20:12

Det enda som är fint med allt detta regnande är de många, många regnbågarna som skapats på sistone. Här är dagens:

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 augusti 2011 20:11

... trösta sig lite.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 augusti 2011 20:06

... inte dumt alls. För typ hundra år sedan slängde jag en tävlingskupong i en låda på ICA. Tänkte väl inte mer på det, och i och med att man inte ens skulle skriva en motivering så kände jag att vinstchansen var minimal. Men så idag ringde en Kavlí-försäljare och berättade om vinsten. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards