jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under januari 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 januari 2017 20:18

Det dröjde ända till sista januari den här säsongen tills vi skulle få se den första domherren. Men om den skulle vara ett tecken på snö är väl tveksamt...


Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 januari 2017 19:54

När man ska ta en smärtstillande tablett

och skär sig på förpackningen och får mer värk... /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 januari 2017 17:15


Idag passade jag även på att ge Loe lite hårvård då hans strån dragit iväg. Han var väl inte helt nöjd med mitt jobb och när jag samlade ihop hans "lockar" så blev det tillsammans med smulor av majskrokar som var ett försök till muta. ;) Och självklart blev det inte alls perfekt gjort, men han har då ögon och öron kvar. /Jenny


Allmänt · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 januari 2017 17:02

På morgonarna på helgerna finns ju oftast lite mer tid, så idag blev det fyra inbakade flätor på Isa som satt överraskande stilla. /Jenny


Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2017 16:15

En dansbandsbebis är född och jag letade efter ett passande tyg för att sy något fint för att välkomna den lilla tjejen. Det var inte så lätt, men jag hittade till slut ett tyg med gitarrer på i alla fall. Egentligen skulle det bara blivit body och byxa, men jag sydde även fleecefodrade tossor, en knutmössa och en dregglis. Att sy en body var premiär för mig, men jag blev nöjd. Presenten skickades för ett tag sedan och jag hoppas att de blev glada. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2017 14:30

Jag har testat att göra egna chips i ugnen och det var ju inte lika lätt som att estrellarycka upp en påse förstås. Men väldigt bra eftersom det inte blev samma mängd. Och så svårt var det ju inte heller. Första omgången gjorde jag bara lättsaltade och andra blev med vitlökskryddning. Riktigt goda båda sorterna. Tillvägagångssättet finns HÄR.



Jag hade lite jordnötter över och efter googlande så hittade jag en kaka, eller kanske är det godis, som jag blev sugen på att testa: knapersnittar med jordnötter. Bland ingredienserna fanns också cornflakes. Riktigt mumsiga och det receptet finns HÄR. /Jenny 




Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards