jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under september 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2010 19:04

Idag var vi på Karlsholme höstmarknad i Mariestad, och se så många roliga saker man hittar på en marknad. Kanske skulle byta ut vår gamla "Oh shit not you again"-matta...

   

Det finns ätbara saker också. Vi mumsade på popcorn och för ovanlighetens skull bytte vi ut de traditionella munkarna mot kanderade äpplen. Lite svårt att tugga sig igenom den hårda kanderingen, men väldigt fina att titta på var de. Dessutom är ju äpplen nyttiga... Lunchfikat tog vi på Café Ströget, som tyvärr inte hade vare sig vitt bröd eller Cola. Istället blev det ett nyttigt, mörkt bröd med tusen fröer och färskpressad apelsinjuice. Snyft! Jennys mage vet ju inte vad den ska tro när det dimper ned sådana främmande föremål...

    

Marknaden tog oss tillbaka till vår barndom, då Jon i en lyckopåse fick en gammal hederlig nyckelhållare med telefonspiralsladd och karbinhake i plast. Nostalgi! Vi behövde sätta lite krydda på vår tillvaro, så vi hittade några heta grejer. Som krydda på moset köpte vi bokstavs- och violströssel. Och ingen marknad utan marknadsgodis...

Tut tut! Se upp för Nalle-tåget. Det här var för sött för att motstå. Små träbokstäver på vagnar. Kan det bli gulligare?

 

Vi besökte även Karlsson, ett Gekås i miniatyr (de har faktiskt samma grundare). Här finns "allt mellan himmel och jordfräs", men vi var inte ute efter någon jordfräs. Däremot hittade vi nya sängkläder. Fina, eller hur? Nu kommer vi att sova gott.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2010 18:39

      

Idag kom mina fina kläder från Garderobsbutiken.se - en webbutik med second hand och vintage. Båda plaggen passade perfekt och jag är supernöjd.

Det hela började med att jag deltog i en tävling där man fick välja vad man ville vinna. Tyvärr vann jag inte, men jag kunde inte släppa vad som skulle ha blivit min vinst - jeansklänningen, så istället valde jag att beställa den. Den och en topp med fickor, som är jätteskön (100 % silke...) kom också med - tur var väl det. Jeansklänningen åkte på direkt och här är resultatet...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2010 08:38

Titta vilket fint armband - och det har vi vunnit! Tävlingen hittade vi hos Catj.

Besök gärna hennes smycken Catj Smycken, där finns det fler ljuvliga accessoarer.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2010 21:42

  

Något som är bra med att det blivit lite kallare är att mössorna åker fram. Och jag gillar verkligen min Bad hair day-mössa från Rut m.fl.! Passar perfekt eftersom de flesta av mina dagar är dåliga hårdagar...

Köpte den i Piteå för drygt ett år sedan och blev så glad när jag hittade den i älsklingsfärgen lila. Så smidig att bara slänga på huvudet - och snyggt blir det också, tycker jag. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2010 17:28

       

Ja, vi tävlar ju som sagt om allt mellan himmel och jord... Idag, på vinst och förlust, drog jag iväg ett sms för att vinna en kod för att se en hockeymatch på tv:n via dator. Några timmar senare fick jag svar: jag vann!

Matchen gällde inte världens bästa hockeylag - Färjestad, utan Leksand, ni vet det där laget med sjutusen återtåg.

Hursomhelst så möter de visst Västerås ikväll och min lillebror har inte bättre vett än att han håller på masarna så jag tävlade åt honom. Hoppas att det fungerar som det ska, vore ju synd om det är dålig kvalité på både bild och hockeylag... Fnissssss. Skämt åsido. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2010 12:01

Drog ut Nalle på mossrundan i det något kylslagna höstvädret. Men soligt var det. Vi såg ett ganska färskt bävergnag och utmed järnvägen låg en snok och solade sig. Nalle var nog nöjd med rastningen för nu ligger han och tar igen sig.

       

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2010 13:58

Den här söta musen heter Lilla My och är vår nyaste familjemedlem. Hon anlände idag från Uppsala. En underbar vinst från Holgispysslar.

Lilla My gjorde sig snabbt hemmastadd. Hon såg verkligen glad ut över att vi inte hade någon katt i hemmet - hund går bra. Nalle hälsade också sin nya kompis välkommen.

Efter den långa resan passade det bra med lite ost. Spöket var också glad över ett nytt ansikte och Lilla My blev inte alls rädd. Den söta musen såg allt lite trött ut efter resan så vi läste en bok och nu sover hon sött i sin nya säng. Men innan hon somnade bad hon oss särskilt att vi skulle framföra en hälsning till Sara - så hej, hej till dig Sara.

             

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards