jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2011 23:35

 

... jag kan förlora mig i.
 

Jag hör ett hjärta som slår.
 

Inatt har jag bett för stunden dimman drar förbi..."

 

Lars Winnerbäck - Jag har väntat på ett regn

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2011 23:27

... som inte gillade den där skylten. Ikväll såg vi att någon hade vänt på den.

(Edit 2/10. Nu är skylten tillbakavänd...)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2011 20:00

Nalle slutar aldrig att förvåna... på gott och ont. Den här gången fick han för sig att börja äta fallfrukt. På gräsmattan låg några äpplen som han helt oväntat började mumsa på.

"Nämen, vad är det därför för suspekt liten boll...?"

"Det måste undersökas. Bollen verkar ju gå att äta..."

"Hmm. Smakar inte dumt. Inte dumt alls."

"Bästa bollen någonsin! Hahaha! Tar nog en till..."

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2011 15:45

Den här säsongen har inte börjat jättebra för Färjestad precis. Men det är ju bättre att ligga sist nu i början än i slutet. Det kommer att vända!

Ikväll möter FBK MODO borta och vi hoppas på seger - förstås. Men tills dess kan vi väl i alla fall skratta åt eländet:


"Domaren i vårdnadstvisten: Vill du bo hos din mamma?

Barnet: Nej, hon slår mig.

Domaren: Vill du bo hos din pappa?

Barnet: Nej, han slår mig.

Domaren: Vem vill du bo hos då?

Barnet svarar: Hos Färjestad, för de slår ingen..."

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2011 15:30

Jag ska testa ett frukostpaket från Arla åt Smartson. Perfekt! Jag älskar frukost. /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 oktober 2011 15:15

Vi körde in i förmiddagsdimman mot Skövde. Och på vägen dit mötte vi ovanligt många bilar, men vi gissar på att de skulle till möbeldagarna i Tibro. Dit skulle inte vi. Vi valde istället PRO:s bingopromenad i Boulognerskogen. Där känner vi oss som hemma!

Men det är smidigt att rasta Nalle samtidigt som Jon får lite bingohjärngympa. Nyttigt för alla. Tyvärr blev det ingen vinst, men väl en trevlig promenad och en trött, törstig hund. Tur att det fanns vatten i Lejonbrunnen på vägen... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards