jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 oktober 2011 17:15

Ni som känner mig vet om mig och mitt nästintill kärleksfulla förhållande till Coca-Cola men nu jäklar är de känslorna helt borta! Istället är jag förbannad på detta företag som jag känner mig oerhört lurad av. Jag vann en årsförbrukning Coca-Cola och det har strulat mycket med den vinsten - och det fortsätter. Jag fick en lönespecifikation av dem där de värderar vinsten. Och jävlar vad de tar i!

Jag har fått 16 flak, det vill säga 384 stycken burkar. Och i deras lulliga värld värderar de varje burk till nästan 11,50 kr! Alltså bra mycket mer än vad man får betala med affären som mellanhand. De menar alltså att ett flak kostar nästan 274 kr! Det är ju helt orimligt. Drycken kommer direkt från dem och ändå blir min förmån värderad högre än om jag skulle åkt och köpt drickan själv i affären. Lurad är vad jag känner mig och åt helvete med dem!

"Skattetekniska skäl" kallar de det och kommer givetvis att komma undan med det. För jag känner mig riktigt liten i jämförelse med ett så stort företag som Coca-Cola, som tydligen inte fattar att de borde ta bättre hand om sina kunder. Heja Pepsi - dem har jag i alla fall inte blivit så här lurad av.

Och det här ska vara tacken för allt gott som jag har sagt om Coca-Cola, all positiv reklam som jag har gett dem och för all Cola som jag köpt. Vilket jävla sätt att "belöna" sina trogna kunder på! Jag känner mig riktigt lurad och framför allt väldigt besviken för den här vinsten blev jag först så glad för.

Jag blev tillfrågad om jag ville ha resten av min så kallade vinst, det vill säga de åtta flaken som fattades från årsförbrukningen, som då också skulle komma att räknas som en förmån. Jag tackade nej. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 oktober 2011 14:00

När vi var i Ullared letade vi framgångslöst runt inne på Gekås efter en fritös men vi hittade en glassmaskin istället. Sommaren må vara över men glass går ju faktiskt att äta närsomhelst. Och vi har aldrig testat att göra glass själva förut och någon gång ska ju vara första gången även för det.


   

Till champagnesorbeten eller snarare cavasorbeten

kokade vi bort alkoholen när vi gjorde sockerlagen.


Vi har testat att göra både egen champagnesorbet och chokladglass. Och resultatet har blivit helt okej men vi måste självklart testa fler smaker. Hittills är vi riktigt nöjda med vår lilla färgglada maskin.


     

Till chokladglassen smälte vi ned marabouchoklad i grädd- och mjölkblandningen

och sedan i med vispade äggulor och socker. Och så lite choklad- och kolasås!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 oktober 2011 09:15

Den 27 oktober släpps boken "Sov nu för fan" (eng. Go the Fuck to Sleep) av Adam Mansbach från Bokförlaget Känguru. Det här ska vara en kärleksfull bok för vuxna som nu kommer med en svensk översättning men som inte bör läsas för barnen. Boken tar upp föräldrars irritation över barn som inte vill somna när det är nattning. Denna barnboksparodi har blivit en succé i världen och är såld i ett trettiotal länder och ska bli film. Det här låter som en riktigt rolig bok och kanske en passande julklapp till frustrerade småbarnsföräldrar. Men så här har väl ingen av er tänkt... sagt...?

I det här youtube-klippet läser Samuel L Jackson boken:

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards