jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 oktober 2011 22:45

Vi träffar dem alldeles för sällan, våra kompisar Vickan och Danne. Nu har det redan hunnit gå ett helt år. (Läs hela inlägget här: http://jennyjon.bloggplatsen.se/2010/10/21/3796551-halsade-pa-victoria-och-daniel/) Tänk vad tiden rusar fram...

Hoppas att allt är bra med er båda! Ser fram emot babyn. Ses snart!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 oktober 2011 16:15

... men det är vår för Hjärter Dam.
Så, rusa på rätt in i virvelstorm, för vinden är för tam.
Och galna vinterord blir vänner, när hon försvinner i hans kram.

/Lars Winnerbäck

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 oktober 2011 16:00

  

Det var jättelänge sedan som jag hade framme alla mina pysselsaker.

Tur att jag hade Nalle som övervakare...


Som jag nämnt tidigare tog jag på mig uppdraget att ordna med presenten från släktingarna till morfar inför kalaset imorgon. Jag fick en korg utav mamma som det var tänkt att jag skulle använda som grund men den var alldeles för liten. Istället fick jag improvisera lite med en kartong. Igår köpte vi lite smått och gott: kex, frukt, choklad, ost...


Slutresultatet. Nästan så jag blev lite sugen på presenten själv...


Jag ville ha ett hösttema på presenten så jag limmade bland annat fast torkade lönnlöv på kartongen. Måste säga att jag älskar min lilla limpistol. Ett underbart pysselredskap! I botten ligger träull och några hästkastanjer som Jon fixat. Och ovanpå det: EN MASSA GOTT! Hoppas att presenten får godkänt från både släktingar och det 96-åriga födelsedagsbarnet! /Jenny

 

   

Ett fint födelsedagskort, en låda full med godsaker och en flaska Aurora!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 oktober 2011 09:00

Om cirka en månad drar På spåret igång och i programmet syns bland andra programledaren Kristian Luuk, domaren Fredrik Lindström och bland de tävlande finns Erik Haag. Tre killar som gjort mycket i sina dagar och som har en gemensam nämnare i radioprogrammet Hassan. Här kommer tre hysteriskt roliga busringningar från Hassan, gjorda utav just dessa tre. Plats för skratt och en perfekt start på fredagsmyset!



Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 oktober 2011 08:45

Vi nominerade varandra i Mercis tävling och båda våra bidrag vann chokladaskar!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 oktober 2011 08:30

Så var det åter dags att betala in avgiften till WWF Vän. Du kan också stödja Världsnaturfondens arbete. Läs mer på http://www.wwf.se/.

 

"Världsnaturfonden WWF, (på engelska World Wide Fund for Nature), är en helt oberoende och partipolitiskt obunden naturvårdsorganisation som bildades 1961.

 Världsnaturfonden WWF är med sina närmare fem miljoner supportrar en av världens ledande ideella miljö- och naturvårdsorganisationer. WWF arbetar idag i 101 länder. Verksamheten finansieras till största delen med gåvor från allmänheten.

 WWF arbetar för att hejda förstörelsen av jordens naturliga livsmiljöer och bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen genom att:

- bevara den biologiska mångfalden genom att skydda naturtyper, växt- och djurarter samt behålla deras genetiska variation

- medverka till att naturresurser används på ett långsiktigt sätt som gör att allt liv på jorden gynnas

- bekämpa såväl föoreningar i luft, vatten och mark som en slösaktig konsumtion av jordens naturresurser."

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards