jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 oktober 2011 17:15

Vi har tagit oss igenom sovrummet och hallen, vi har dessutom hunnit ta hand om fem maskiner tvätt och fick till en riktig brakmiddag. Det är lite tröttsamt men resultatet är värt mödan. Så mycket som vi inte behöver och använder som förhoppningsvis gör nytta någon annanstans. Nu ska vi ta oss an datarummet...

  

Vår brakmiddag: Jons löksoppa till förrätt, vegetariska schnitzlar med hasselbackspotatis - mandelpotatis med (en massa) västerbottenost på och till dessert vår egentillverkade mumsiga yoghurtglass med björnbär och chokladknappar.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 oktober 2011 17:07

... för godiset, men jag var faktiskt inte utklädd. Jag ser ut så här. Jämt. Men tack ändå. Tror jag. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 oktober 2011 09:45

 

Det är inte alltid som det behövs köpas nytt... Mina skor lagade skomakaren för bara 120 kr!


Jag och Nalle går mycket och under slutet av förra vintern gick jag sönder mina vinterkängor. Mina favoritskor! Sömmarna sprack och jag blev blöt om fötterna. Men jag ville inte slänga skorna bara för det utan lämnade in dem till Skomakar-Elias i Tibro. Lagningen gick snabbt och blev givetvis billigare än vad det skulle ha kostat att köpa ett par nya Ecco-skor. Nu är jag redo för snön! Bring it on. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards