jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2011 19:30

Nalle är allt bra konstig. Bland det roligaste han vet är att leka tittut med badlakanet. Hundar brukar väl inte gilla att man lägger något över ögonen på dem? Men Nalle tycker att det är helfestligt! Han viftar glatt på svansen, springer runt som ett blått litet spöke och ser så där charmigt busig ut. Vår lille E.T - Extra Tokig... /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2011 19:25

... som placerar halvapriset-tårtor mitt framför våra ögon! ;)

Det kunde ju inte vi motstå.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2011 14:51

Jag har tagit på mig uppdraget att fixa i ordning presenten från släktingarna till morfar. Jag ska fylla en korg med lite smått och gott och snygga till den - bland annat med torkade lönnlöv. Ska bli spännande att se vart det här tar vägen... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2011 14:00

 

Vi tävlar om allt - nästan. Vi vinner inte alla gånger men nyss fick jag besked om en vinst av det lite mer udda slaget: 1 kilo frysta ärtor! Och hur löd då den ärtiga motiveringen? Jo, den bjuder jag på här. Hoppas att min kärlek till ... öhhm... frysta ärtor går fram. /Jenny

Att ärter passar till allt
tycker jag är så ballt!
Till maten som är salt,
och till det som äts kallt!
Till kokt potatis framförallt,
men också till palt,
passar ärter tusenfalt!
Och med så låg fetthalt
kan ärter ätas flerfallt
och nästan överallt...
- Findus ärter: godast i vårt världsallt!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2011 13:45

På Gekås i Ullared hittade jag den här klickern. Smidigare än den gamla - och givetvis var den billgare också: 9,95 kr. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 oktober 2011 10:58

Jag testade precis och erbjudandet verkar inte vara slut än. Och halstabletter passar bra i dessa förkylningstider. /Jenny

"Skicka ett sms med texten HALLS till nummer 72600 så skickar Aftonbladet dig en kupong som du kan använda i utvalda butiker. Erbjudandet gäller Halls-påsar 65 g och arrangeras av Kraft Foods AB. Max 20.000 kuponger kan skickas ut . Endast en kupong per telefonnummer. Kupongen gäller endast en gång och längst till 6 nov 2011. Kupongen gäller på COOP Extra, COOP Nära, COOP Forum, COOP Konsum, City Gross, EKO och Direkten. Ordinarie kostnad för sms kan tillkomma."

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards