jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 oktober 2011 18:44

... och Nallebjörnen också vad det verkar. Som om han inte redan hade tillräckligt med hår...

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 oktober 2011 17:27

På vårt skrivbord ligger det en Tvåveckors Plankalender som vi skriver upp det mesta i (och i köket har vi också en vecko-white board - ordning och reda här minsann!). Redan nu har viktiga datum för nästa år börjat dyka upp och vi har skaffat en ny almanacka. Jag har suttit och skrivit in födelsedagar, årsdagar och annat i den. 2012 fyller Jon 35, jag fyller 19 - igen, Jons syster (vi är lika gamla) fyller 30 med mera. 21/12 2012 är förresten en fredag om någon undrar... så vi får väl se om vi får fira pappas 65-årsdag som annars är på juldagen eller ej. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 oktober 2011 17:23

Varje dag klockan 15.01 öppnar Brämhults kylen på Facebook och det bjuds på smoothies.

 

Vi har lyckats knipa varsin som vi hämtat ut på Pressbyrån. Lycka till!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 oktober 2011 14:15

1. Försäljaren: (Presenterar sig)
Du: - Vänta lite, jag ska bara byta telefon...
*Klick* Om de ringer upp igen, bara upprepa...


2. Om dom vill låna ut pengar, så berätta att du just begärt dig själv i konkurs och att du verkligen skulle behöva lite pengar.


3. Om dom börjar med att säga "Hur mår du idag?" svara, "Varför vill du veta det?" Eller så kan du säga "Vad glad jag är att du frågade, därför att ingen verkar bry sig nuförtiden och jag har så många problem, min ischias blir bara värre, mina ögonfransar trillar av, min hund dog precis...." När de försöker sälja igen så fortsätt bara att prata om dina problem.


4. Om dom säger att det är Anders Andersson från XYZ företaget så be dom bokstavera sitt namn, be dem sedan bokstavera företagets namn, fråga var företaget finns. Fortsätt att fråga personliga frågor eller frågor om företaget så länge som behövs.


5. Denna fungerar bäst om du är kille:
Telefonförsäljare: "Hej, mitt namn är Hanna och jag företräder Buffel & Båg...."
Du: "Häng kvar en sekund....(Några sekunders paus)
Okej, (prata med hes, sexig röst) vad har du på dig?"


6. Gör några glädjetjut och låt glad och överraskad. "Hanna!! Är det verkligen du? Kära nån! Hanna, hur har du det?" Förhoppningsvis så får Hanna ett par sekunders huvudbry medan hon försöker komma på vem i hela friden du är och hur ni känner varandra.


7. Säg "Nej" upprepade gånger. Se till att varje nej inte låter likadant och fortsätt att mala på även när dom pratar. Detta är roligast om du klarar av att hålla på tills dom lägger på.


8. Om Röda Korset ringer och undrar om du kan ställa upp som jourhavande kompis, svara med den mest olyckliga röst du kan uppbringa: "Jag har inga vänner, vill du bli min?"


9. Om dom tvättar mattor: "Går det att tvätta bort blod? Jaha. Men getblod eller MÄNNISKOblod då?"


10. Låt personen säga allt sitt och ge endast nödvändiga svar som "Jaha", "Verkligen", "Spännande!". Sen när de undrar om du vill köpa produkten eller tjänsten, så fråga om dom vill gifta sig med dig.


11. Säg att du jobbar för samma företag. Exempel:
Telefonförsäljare: Hej, det är Nisse från Bonniers.
Du: Bonniers!! Oj, dom jobbar jag också för! Var ringer du ifrån?
Telefonförsäljare: Öhhh.. Uppsala.
Du: Häftigt, så det sitter ett gäng där. Hur är affärerna/vädret? Synd att företaget har en policy som hindrar att vi säljer till anställda. Äsch, vi hörs!


12. Svara i telefonen. Så fort du inser att det är en telefonförsäljare, lägg luren ifrån dig och skrik "Ahhhh.... Hjälp!" Lägg sedan på.


13. Säg till telefonförsäljaren: "Tyvärr, jag kan inte prata just nu, men kan inte jag få ditt hemnummer så kan jag ringa när jag har bättre tid." När dom lite besvärat svarar att de inte kan ge ut sitt hemnummer säg, "Jag förstår, du vill inte att främlingar ringer hem till dig! Nu vet du hur jag känner det."


14. Säg till försäljaren när han ringer: "Min tid är dybar, jag tar 500 kr i timmen, du kommer att behöva mitt bankkontonummer (räkna upp siffrorna, helst flera gånger och be dem läsa upp det). Okej, fick du med det? Jag tar tid från och med nu! Nå, vad vad det nu du ville...?"


http://skrattnet.se/

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 oktober 2011 13:45

 

Det är inte varje dag man får paket hela vägen från Kina. Att mycket tillverkas där och kommer därifrån är ju ingen hemlighet, men min nya snygga klocka kommer därifrån - utan någon mellanhand - direkt till mig och min handled!

Klockan som finns i flera färger finns att köpa på Runns.se för 125 kr, men jag kan ju inte lova att din klocka kommer att komma direkt från Kina...  /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards