jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 oktober 2011 20:45

Vi skulle dra ned lite smått på sådant där som är så där fruktansvärt gott. Tanken var god men bakelserna var godare! Och så var det faktiskt någon annan som bjöd på dem, i det här fallet pappa. Tack så mycket och välkommen åter!
Nu ska jag bli filmstjärna i filmen "SvampBob Fyrkants okända tvillingsyster TrasJenny Cirkel". Gissa vilken form systern har...? /Jenny the Hutt

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 oktober 2011 20:30

Jag blev uttagen till Buzzadors kampanj för OBH Nordica Wellness. I det här paketet ingår fyra avkopplande produkter: Shiatsu massagedyna, Wet & Dry minimassage, Spa Light och spikmattan Kimaya Body & Soul.

Jag var mest nyfiken på Shiatsu massagedynan så den har jag testat. Och idag har jag även låtit både pappa och Jon testa den. Pappa hade varit på datakurs innan så det passade bra efter att ha varit stillasittande. Och Jon har ett fysiskt krävande arbete med att packa fallskärmar så han var också ett lämpligt "offer" för min buzzning.

 

Till pappas avkopplande massagestund satte jag på en naturfilm, Oceans, och Nalle var inte sen att krypa upp i knät på honom för att gosa. Jon fick ingen hund men väl en mysig knådning med en massa tända ljus.

Shiatsu är en japansk behandlingform som kombinerar healing med akupressur och dynan är utvecklad för att massera kroppens meridianer och akupunkturpunkter. Dynan har tre olika program: ett för ländrygg, ett för övre rygg och ett program för hela ryggen. Varje massagebehandling är 15 minuter lång.

Jon kände sig genast mycket mjukare i kroppen och pappa somnade efter behandlingen.... /Jenny

Vill du också anmäla dig till Buzzador kan jag värva dig via den här länken,

där kan du också läsa mer om vad det innebär att vara en buzzador.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 oktober 2011 20:14


Jag ringde den automatiska telefonväxeln på jobbet och frågade efter jultomten - och han svarade! Tomten lät glad och fryntlig och verkade inte alls stressad, fastän det bara är drygt två månader kvar till julafton. Skönt att höra.

Han bad mig läsa in min önskelista efter pipet. Den blev ganska lång, så om ni också ringde tomten och det var upptaget, vet ni nu i alla fall varför... ho-ho-ho! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 oktober 2011 11:09

Jag har bläddrat i almanackan och förvånats över hur många födelsedagar som väntar. Inom några månader, från den 11 oktober till 10 februari, har vi hela nio födelsedagar bara inom den närmsta familjen. Och åldersspannet är stort. Den yngsta fyller 8 år och den äldsta 96!

Jag och Jon ska fira bröllopsdag under denna period också - och så har vi jul förstås. Många presenter blir det... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards