jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 oktober 2011 17:58

Eftersom vi kom hem från minisemestern igår och det var mycket med det ena och med det andra så hann vi inte få ihop någon "Veckan som gått...". Men här kommer nu istället sammanfattningen - som är väldigt Ullaredig. ;)


Bäst
Vår minisemester till Ullared och Halmstad!


Sämst

Att bilen bara höll en vecka...


Citat
"Oj, oj, oj! Vad gör jag? Det här är ju ingen rondell..."


Godast
Frukostkassen från P4 Morgon.


Roligast
Vad tror ni...?


Tråkigast
Bilen gick sönder och vi missade Skrea strand och ett till besök i Ullared.


Bästa köp
ALLT I ULLARED!


Veckans ort
Ullared!


Favoritgott
Baddarna från Bräckeboden.


Vill
Tillbaka till Ullared!


Surt värre
Bileländet!


Dummast
Vi tar väl bilen igen... Irriterande.


Låt
Drängarna - Till Ullared


Bild


Förväntningar på nästa vecka

Lugn, ro och nedvarvning.


Helgplan
Dra vinnare i goodiebag-tävlingen och tvätta.
 
Övrigt

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 oktober 2011 17:45

I fredags vann jag P4 Morgons frukostkasse i P4 Skaraborgs tävling, tack vare Jennys fina frukostmacka. Programledarna Torbjörn Borg och Pernilla Wadebäck ringde upp mig på jobbet när jag stod och packade fallskärmar. Jag blev intervjuad i direktsändning, med fanfar och allt. Det var mycket roligt, fast samtidigt lite nervöst att prata i radio.

På eftermiddagen kom Jenny Josefsson från P4 Skaraborg förbi jobbet med en stor kasse, proppfull med smaskiga saker. Vilken service! Bröd, pålägg, ägg, bacon, yoghurt, müsli, juice, brieost, äppelchutney, äpplen, mandariner, paprika, romansallad, persilja, tomater, frysta bär, vispgrädde, servetter, blockljus och en tidning! Glömde jag något? Säkert, men mycket var det i alla fall.

   

Oj, vilken frukost! Vi dukade upp bordet fullt av läckerheter, tände ljusen och myste i våra morgonrockar.

 

Med i kassen fanns även receptet på P4:s morgonmacka, som vi givetvis gjorde. Jag satte genast tänderna i den. Det söta i äppelchutneyn och mandarinerna gav en fin kontrast till den krämiga brieosten och salta kalkonköttet. Mmm...

 

Precis som på hotell, njöt jag lite extra av den kryddiga äggröran med knaperstekt bacon. Efter allt det goda fanns det knappt plats för efterrätt, men lite grädde och bär slank ned ändå. Det finns ju alltid rum för sötsaker!

Vi blev båda jätteglada över vinsten - och jättemätta! Det blev en riktigt härlig frukost som vi sent kommer att glömma. Tusen tack, P4 Skaraborg! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 oktober 2011 09:21

VARNING!

Jag fick just ett samtal från okänt nummer som jag hissar en varningsflagga för. En (engelskspråkig) man ringde och bad mig via telefonen göra saker med datorn. Jag gjorde inget och efter en stund slängde han på. Se upp om det är något som pågår nu! Det kändes olustigt och ändamålet var säkert inte seriöst.

Att det kommer mejl titt som tätt där okända avsändare vill ha in information har jag varit med om, men aldrig att någon har ringt. Nu vet jag inte vad som hade hänt om jag gjort det han bad om - men det är jag nog glad över att jag inte vet.

Sprid gärna det här vidare så att inte någon råkar illa ut. /Jenny

VARNING!



 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards