jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 oktober 2011 19:56

Vi upplever att bloggen går väldigt segt att dra runt och alla bilder laddas inte upp. Fler som har liknande problem kanske...? Det här har pågått under några timmar nu. Är det något underhåll som pågår eller är det något annat krångel?


Problemet verkar ha försvunnit för nu går det mycket bättre här... Jippi!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 oktober 2011 18:15

   

Redan efter att bara ha testat understället Butterfly från Kari Traa ett par gånger inser jag att det kommer att bli svårt att hitta något negativt med dessa funktionsplagg. Kari Traa, den norska flerfaldiga världsmästarinnan i freestyle-skidåkning har verkligen fått fram mycket funktionella kläder för aktiva liv - eller för mys i soffan... Kläderna är elastiska, otroligt mjuka och har ett vackert fjärilsmönster. Och jag förstår var de har just det här mönstret - man känner sig verkligen lätt som en fjäril! Plaggen är sömlösa, rörelsefriheten är stor och med en fantastisk uppsugning av fukt. Jag vet, för här har det verkligen testast! Nalle är nästan förskräckt över hur mycket han har fått springa under de senaste två dagarna...

 

 

Sedan har märket en mycket härlig attityd. Kari Traa - for nuns & knockouts står det på förpackningen.

Väl fungerande träningskläder är sällan billiga och billigaste priset för capribyxan på Prisjakt just nu är 379 kr och för den långärmade tröjan 495 kr. På Pricerunner blir det bara en träff med priserna 629 kr respektive 749 kr. Men säkert finns plaggen billigare någonstans.

Jag är då himla glad att jag kom med i Smartsons kampanj och får behålla mina plagg gratis. Jag rekommenderar Smartson varmt. Kampanjerna är smidiga att genomföra och ibland har man tur att bli testpilot för sådana här extra härliga grejer! In och kika - kanske finns det någon testkampanj just nu som lockar dig. De söker just nu 1000 testpiloter till HYPE by MOOD... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 oktober 2011 14:15

Fjolårets halloweenpyssel var uppskattat...


Nu har jag haft pysselstuga igen. Till förra halloween gjorde jag godisskelett som de utklädda barnen som kom förbi fick. Barnen såg glada ut över det här tilltaget. Den här gången blir det istället små papperspumpor som ska fyllas med godis. Ett enkelt pyssel som inte kräver så mycket material. Men det gick åt några limstavar...


Årets halloweenpyssel: en "pumpaskål" som ska fyllas med godis.


Nu överdrev jag nog antalet pumpaskålar för så här många barn finns det knappt i Fagersanna. Och vem vet det kanske inte kommer några busungar hit alls. Och det blir ju tråkigt... - vem ska då äta upp godiset...? Nåja, det blir ett kärt besvär att lösa det.

När har ni förresten tänkt skicka ut era barn? Ett år kom det utklädda barn tre dagar i rad hit. Det är väl den 31 oktober som gäller egentligen men det kanske kommer att "bus eller godisas" redan i helgen...?  /Jenny

 

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 oktober 2011 09:00

Jon har ingen egen jumpsuit, stackarn, men fick lov att prova min. En gång.


Det åländska spelbolaget Paf förhandstips tyder på att sparkdräkten blir årets julklapp! Jumpsuiten har snabbt blivit populär bland både vuxna och barn och kommer från flera märken bland annat OnePiece och Zipperall. På Gekås hittade jag en till rimligt pris när vi var där senast som jag inte kunde hålla mig från att köpa - och jag har faktiskt använt den! Den är riktigt skön att sitta och mysa i framför teven om kvällarna måste jag erkänna. Perfekt för fredagsmyset!

Men den här mjuka presenten har en stor utmanare i en julklapp av det hårdare slaget nämligen kaffemaskinen som ligger tvåa.

Förra året blev det surfplattan som tog hem titeln årets julklapp och det var också den som toppade hos Paf. I slutet av november får vi reda på om Paf får rätt i år igen. Årets julklapp ska leva upp till kriterierna att bland annat representera den tid vi lever i - och lever vi inte i en fredagmystid så säg... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards