jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Lurad av Coca-Cola!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 oktober 2011 17:15

Ni som känner mig vet om mig och mitt nästintill kärleksfulla förhållande till Coca-Cola men nu jäklar är de känslorna helt borta! Istället är jag förbannad på detta företag som jag känner mig oerhört lurad av. Jag vann en årsförbrukning Coca-Cola och det har strulat mycket med den vinsten - och det fortsätter. Jag fick en lönespecifikation av dem där de värderar vinsten. Och jävlar vad de tar i!

Jag har fått 16 flak, det vill säga 384 stycken burkar. Och i deras lulliga värld värderar de varje burk till nästan 11,50 kr! Alltså bra mycket mer än vad man får betala med affären som mellanhand. De menar alltså att ett flak kostar nästan 274 kr! Det är ju helt orimligt. Drycken kommer direkt från dem och ändå blir min förmån värderad högre än om jag skulle åkt och köpt drickan själv i affären. Lurad är vad jag känner mig och åt helvete med dem!

"Skattetekniska skäl" kallar de det och kommer givetvis att komma undan med det. För jag känner mig riktigt liten i jämförelse med ett så stort företag som Coca-Cola, som tydligen inte fattar att de borde ta bättre hand om sina kunder. Heja Pepsi - dem har jag i alla fall inte blivit så här lurad av.

Och det här ska vara tacken för allt gott som jag har sagt om Coca-Cola, all positiv reklam som jag har gett dem och för all Cola som jag köpt. Vilket jävla sätt att "belöna" sina trogna kunder på! Jag känner mig riktigt lurad och framför allt väldigt besviken för den här vinsten blev jag först så glad för.

Jag blev tillfrågad om jag ville ha resten av min så kallade vinst, det vill säga de åtta flaken som fattades från årsförbrukningen, som då också skulle komma att räknas som en förmån. Jag tackade nej. /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

26 oktober 2011 20:57

Men herrejisses! Det var inga dåliga summor! Ja, då fattar jag att du blev förbannad, jag hade blivit tvärilsken =/ Har du talat med dem? De måste ju själva inse hur löjligt höga summor det är. Fy fasen så ruttet! =(

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 oktober 2011 21:01

Tyvärr har vi inte haft kontakt med Coca-Cola direkt utan bara med ett PR-företag. Men idag bad jag att få numret till den de pratat med på Coca-Cola men nej, se det fick jag inte. Men de skulle mejla Coca-Cola och berätta att jag vill prata med dem men de kunde ju inte garantera att de i sin tur hör av sig. Det här är rikigt irriterande faktiskt! Att det ev. skulle bli vinstskatt blev vi informerade om men aldrig hur mycket och inte heller för hur mycket Coca-Cola.
Man kan ju nästan få tre flak för det priset de tar för ett flak!!! :( /Jenny

 
bitte

bitte

26 oktober 2011 21:40

Förstår hur du känner och visst tar dom i. Hoppas inte smällen blir för möe då jag inget jobb har och får aktivitetsstöd. Dom där 8 flaken var det man skulle få eller slängde dom med det nu som "tröst"?

http://www.lovemercury.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 oktober 2011 21:50

De där åtta flaken som inte kommit är INTE medräknat i de 4380 kr som jag fått lönespecifikationen på.

Det kändes mer som något de kom på efter att jag frågat när resten skulle komma, för först menade de ju på att allt redan kommit.

Och jag valde faktiskt att tacka nej till dem för det skulle bli nästan 2200 kr till enligt deras sätt att räkna.

Har du också fått en likadan lönespec eller? Hört något om nästa leverans? /Jenny

 
HELENA MILTON

HELENA MILTON

26 oktober 2011 22:50

Vad himla tråkigt att höra. Jag är ju en passionerad Coca Cola-fantast och tänkte faktiskt köpa två stora flaskor just idag, annars köper jag det rätt sällan, lite "nyttotänk" där). I sista stund ändrade jag mig och tog två flaskor julmust istället som de hade tjuvstartat med - Apotekarnes ska det vara och där är jag hur kräsen som helst... dricker ingen annan :-)

http://frndrad-frvandlad-frdlad.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

27 oktober 2011 08:13

Ja, det blev ett trist avslut på en rolig början.

Pluspoäng till dig som valde bort Coca-Cola! Hahahahaha! Hoppas att fler gör det... Hihihih!

Må så gott! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

27 oktober 2011 07:59

Efter att ha läst det du skriver, så känns det inte speciellt kul att "vinna"... Det låter väldigt ordentligt tilltaget i pris tycker jag. Man ska väl ändå inte gå back på att man vinner något?!?

Förstår att du känner dig lurad. Hoppas du får prata med någon på Coca-Cola. Lycka till!
Kram från dimman i norr

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 oktober 2011 08:11

Nu ska du inte bli tävlingsavskräckt av det här. Tävlandet har liksom livet sina upp- och nedgångar. Coca-Cola ska inte få förstöra mitt tävlingsintresse - det är de inte värda.

Vi får se hur det här utvecklar sig... /Jenny

 
Annika

Annika

28 oktober 2011 11:36

Bittert är väl bara förnamnet, tråkigt att ett sånt stort bolag som Coca cola som tjänar så mycket, inte kan bjussa lite mer.. låter väldigt snålt av dom. Nej, nu bojkottar vi Coca cola, och köper Pepsi. / Trevlig fredag

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 oktober 2011 11:42

Men vi har varit i kontakt med Skatteverket och ska nog kunna lösa detta ändå. Men som du skriver, att ett så stort företag ska göra så här! :(
Framöver blir det i alla fall mycket julmust i stället! /Jenny

 
Ingen bild

Margoth Östman

30 oktober 2011 07:56

Bra att ni tog kontakt med skatteverket,det är rätt väg att gå.
Att lägga ner energi på kontakter med Cola Cola är säkert helt menningslöst.

Jenny och Jon Sjöberg

30 oktober 2011 08:56

Ja, konstigt, men Skatteverket verkar mer medgörliga. Får se om de är det i slutändan också... Hoppas att du får en fin dag! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards