jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 juli 2011 20:57

Jag hittade en flaska "Blå-dåre" på ICA Maxi. Himla kul namn! "Ej för vuxna" står det också på flaskan. Tur att jag inte är äldre än jag gör mig! Japp, den smakade blåbär. Nej, tungan blev inte så blå som jag hade hoppats. Nu ska jag se färdigt Teletubbies och äta upp mitt lördagsgodis... Hahaha! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 juli 2011 20:44

 

  

 

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 juli 2011 11:07

"När vi längtar efter ett liv utan svårigheter,

påminn oss då att ekar växer sig starka i hårda vindar

och att diamanter bildas under högt tryck."

/Peter Marshall

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 juli 2011 10:56

Vi fick mejl från Film2home och Headweb igår som båda gav oss chansen att se Hall Pass innan den släpps på dvd/bd den 14/9. Owen Wilson spelade huvudrollen och han brukar vara okej även om det känns som att han massproducerar lite nu...

Filmens upplägg kändes dock helvrickat! Titeln, "Hall pass", syftar på att en frisedel ges från äktenskapet. Att äkta makar, Owen Wilson karaktär till exempel som dessutom har tre barn, är fria att vara otrogna i samförstånd och helt utan konsekvenser. En helt befängd synopsis som kanske aldrig borde gått från manus till spelfilm. Ljusglimtarna fanns, men storyn blev aldrig trovärdig. /Jenny

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 juli 2011 10:50

Med lite hjälp lyckades mamma vinna glasögon i LensWays senaste tävling. Hon har redan glasögon, men efter besöket hos optikern visade det sig att hon var i behov av nya då hennes syn försämrats. Det här paret blev det! Roligt att kunna hjälpa till och hoppas att de kommer att passa. /Jenny

 
Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 juli 2011 09:50

Underbar! Underbar film! Så glad och upprymd som jag var när jag lämnade biosalongen efter elva igår kväll var det länge sedan jag var. Senaste var nog när jag reste mig upp från biofåtöljen efter att ha sett Love Actually för tredje gången... (Japp, jag såg den tre gånger på bio!)
Vi for och såg Bridesmaides för vi hade sett trailern och gillat den. Dessutom får filmen bra betyg på IMDb. Och vi hade ändå inget att göra.
Senast, efter sista Harry Potter, lämnade jag Skövde med tårar i ögonen och en känsla av vemod. Det här var precis tvärtom. Glädjetårar och lycka! LYCKA!
Filmen är fantastiskt bra - precis min typ av film. Humor, budskap och kärlek. Både story och rollsättning är riktiga fullträffar och jag hoppas verkligen att filmen får den uppmärksamhet som jag tycker att den förtjänar.

Annie (Kristen Wiig) är filmens huvudkaraktär och hennes liv är ingen större succé, men det kan bli värre. När hennes bästa kompis berättar att hon förlovat sig och ska gifta sig går det ännu mer utför. Tårar och komik varvas och Annie lyckas överträffa sig själv med den ena pinsamheten efter den andra. Ljuspunkten i hennes tillvaro blir dock polisen Nathan Rhodes (Chris O'Dowd), till skillnad från "knullkompisen" Ted som är en riktig skitstövel.
I den här filmen finns många hysteriskt roliga scener och fastän det inte var många i salongen så skrattades det som om det vore fullsatt!
När Annie ska få Nathan, som sitter i sin polisbil, att uppmärksamma henne tar hon till det ena knepet efter det andra när hon gång på gång kör förbi honom. Då skrattade jag så jag fick ont magen!

För att inte tala om när matförgiftningens diarré och illamående sätter in - mitt i den posha klänningsaffären!

Bridesmaids är riktigt bra underhållning - det var länge sedan som en sådan här skrattfest såg dagens ljus! ALLA borde se den, för det är inte en "tjejfilm". Jon uppskattade den också väldigt mycket. Rekommenderas varmare än mycket annat just nu! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juli 2011 19:15

Djurambulansen är en ideell förening som samarbetar med bland annat polis, räddningstjänst och jourveterinär för att hjälpa djur som råkat illa ut. De är redo att rycka ut dag som natt 365 dagar om året!

Idag finns Djurambulansen i Göteborg och Skaraborg, men med din hjälp kan de komma att finnas över hela landet.


Föreningen består av en grupp människor vars intresse är att "rädda liv och att minska djurs lidande vid en olycka".


Vi har ansökt om medlemsskap - gör det du också! För 295 kr/år får du bland annat två transporter av ditt smådjur. Transporterna kan vara antingen planerade eller akuta.


Hjälp till med att få upp antalet betalande medlemmar till minst 5000 personer så att Djurambulansen kan få fast personal och bli rikstäckande!

Läs mer på hemsidan: http://djurhjalp.se/ 

Där går det också att läsa om Djurambulansens utryckningar.


Gilla gärna Djurambulansen på Facebook också: https://www.facebook.com/Djurambulansen

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards