jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 19:17

Vår dagstidning har gått och blivit lite överdrivet positiv och vägrar verkligen kyla. Eller vad sägs om 21 plusgrader imorgon och lite halvmulet, samma temperatur på fredag men då med inslag av åska? De mer realistiska vädersidorna tror inte att temperaturen kommer att stiga över fem, sex grader under det närmsta... Men man kan ju alltid hoppas. Fast kanske inte så mycket.

"Väder är en av Gud skapad inrättning för att motbevisa meteorologerna."

/Ralph Boller

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 18:15

Vi har fått äran att tillsammans med ANNAFORM tävla ut en plansch till en av våra läsare.

Hos ANNAFORM finns många fina planscher och du får välja helt fritt vilken du helst vill vinna!

Hitta den perfekta gåvan till dopet, eller som julklapp - eller varför inte som en present till dig själv.

1 lott: Besök ANNAFORM och kika runt bland alla planscherna.

Skriv sedan en kommentar till det här inlägget där du berättar vilken plansch som blev din favorit.

 

2 lotter: Gilla ANNAFORM på Facebook och även vår blogg (gilla i menyn här till vänster).


3 lotter: Lägg till oss på Bloglovin' eller Blogkeen.


Glöm inte att lämna din mejladress om du inte har någon blogg som vi kan kontakta dig via.

Tävlingen avslutas måndagen den 28 november klockan 16.00

 

Tävlingen är avslutad. Grattis Clotte!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 18:01

Just nu är det fri frakt hos CDON.COM! Hitta julklapparna här.

 
Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 16:30

Min lillebror fyller år imorgon men han är inte hemma då. Han har valt att resa bort över sin födelsedag. Var har han då rest? Till Hawaii? Till New York? Till Thailand? Nej, nej, nej. Nej!

Stackarn, den lille, lille stackarn, har valt att fira sin födelsedag i Leksand. Japp, Leksand av alla ställen. Han är en sådan där leksing i själ och hjärta och det finns tydligen ingenting som jag kan göra åt det. Jag har försökt, Gud vet att jag har försökt. Måste vara jobbigt att inte veta bättre...

     

Men presenter ska Johan få i alla fall trots att han inte håller på världens bästa hockeylag som alla vet är Färjestad. Grattis i förskott från oss. Och skål - hoppas att Femme Natural Boost, drycken speciellt framtagen av kvinnor för kvinnor, ska smaka! Hahahaha! /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 13:34

Nu har jag haft den här låten fastklistrad i huvudet hela dagen... Och nu är det er tur! Skönt att den i alla fall är bra. Hoppas att den fastnar! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 08:51

Jag får mejl från Badoo, som jag inte är medlem hos, om att Okkan Demirtok vill mig något - VEM ÄR OKKAN DEMIRTOK?! Vad vill han? Och vad är Badoo för något...? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 november 2011 08:30

 


Protecty säljer billiga arbetskläder och profilkläder via internet till kunder i Norden. Sortimentet är brett och priserna är mycket rimliga. Och jag gillar arbetskläder!

För på mina senaste jobb har jag till vardags sluppit klä upp mig i kostym. Istället har jag fått dra på mig kvalitativa arbetskläder, något som jag uppskattar.

När jag förr jobbade i skogen var sågskyddsbyxor och hjälm med hörselkåpor och visir skönt att ha. På mitt nuvarande jobb bär jag slitstarka arbetsbyxor som håller för en fallskärmtekniker. Byxor med många fickor för att hålla reda på grejerna är en självklarhet. Och eftersom truckkörning förekommer är skyddsskor nödvändiga. Min skor är av märket Sievi och jag tycker att det är ett mycket bra märke på arbetsskor. 
Jag är dessutom skyddsombud på min arbetsplats och säkerheten håller jag hårt på. Jag ser till att det finns Första hjälpen-kit med ögondusch och allt vad det innebär för att hjälp ska finnas om olyckan är framme.

Bra arbetskläder och skyddstillbehör är en viktig del av arbetslivet. Alla dessa grejer och mer därtill kan du hitta hos Protecty - Nordens största butik för arbetskläder!     

 

        

Och visste du att det bara är hos PROTECTY Arbetskläder och Skyddsutrustning AB som du hittar de rosa arbetskläderna. Nästan så att man tycker att det är lite synd att det är så mycket grönt inom militären... /Jon

    

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards