jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 november 2011 21:45

Vid senaste besöket på Gekås köpte jag en buff (läs mer om buff här) och även om tyget inte var det jag skulle ha valt i första hand har denna buff blivit välanvänd. Men nu ska jag ge på mig att göra några buffar själv. Att göra de sömlösa kommer jag inte att lyckas med men det ska nog gå bra ändå. På Hem & Hobby hittade jag några tygbitar som jag ska använda mig av och hoppas på ett lyckat resultat. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 november 2011 21:30

 

Den här stickade knytcardiganen hittade jag på Gina Tricot för 149 kr.

Den fanns i flera färger men jag ville ha den gråa. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 november 2011 21:15

   

Dimman låg tät över Skövde ikväll och vi strosade först omkring på stan med Nalle i väntan på att Folkes tåg skulle komma. Men det blev så kallt så vi satte oss med fika från Pressbyrån och tittade på allt folk som kom och gick på Resecentrum. Och till slut kom även Folke.

 

Tåget var i tid och det blev ett kärt återseende. Det blir ju inte så ofta som vi ses när Jons föräldrar bor ända uppe i Piteå som ligger 110 mil bort.

Tyvärr kom inte Marianne med den här gången - men hon är förstås mycket saknad! Och ångrar sig säkert när hon läser om allt roligt som vi gör och om allt gott som vi äter och dricker. Eller hur, Marianne? Men nästa gång kommer du inte undan.

Vi har redan hunnit med vin, bubbel, soppa och ananaspaj med mango- och passionsmousse. Och så har Folke smakat på godisarna som låg och väntade på kudden i bäddsoffan på Hotell JennyJon.

Nu ska det bli lite bildvisning från norr och även från Folkes resa. På vägen hit stannade han till i Stockholm och gick på Nationalmuseum och tittade på verk av den ryska konstnärsgruppen Peredvizjniki. Folke är själv konstnär och på hans hemsida finns några av hans egna verk att beskåda. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 november 2011 14:00

   

Det är något mycket bekant över de här godissorterna. Hmm...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 november 2011 13:45

Jons pappa ville åka på en konstutställning i Stockholm och åker man hela vägen från Piteå kan man ju lika gärna åka tåg i två timmar till och träffa oss. Så om några timmar ska vi hämta honom på Resecentrum i Skövde. Folke stannar sedan över helgen.

Och allt är under kontroll. Givetvis. Jag har dammat, dammsugit, bäddat bäddsoffan åt honom, bakat en ananspaj, rört ihop en mango- och passionsmousse, ätit quornsallad, fixat Johans post, sett på Cesar Millan, suttit på massagedynan, vattnat, matat fåglarna, cyklat 4,6 km med Nalle...

Nu ska jag kamma päls och klippa klor - på hunden förstås - innan dusch och nästa promenad.

Vi far in lite tidigare till Skövde för Nalle behöver glukosamin. En burk kostar runt 400 kr men räcker länge. Häromdagen köpte vi mat och medicin till honom för 1208 kr. Han är dyrast i drift av oss allihop - men så är det han som är gulligast! /Jenny

Nalle - vår grillkung!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 november 2011 08:00

 

Det här blir första gången som vi inte sätter en rubrik på inlägget utan istället bara daterar det. Men på sätt och vis blir det en rubrik ändå. För idag är det den 11/11-11. Händer ju inte varje dag precis. Och just 11 är ett av talen som numerologerna gillar skarpt för det är ett speciellt livstal. "Om detta är ditt livstal är du extra speciell. Du har potential att få uppleva mer än de flesta andra människor. Du har fått chansen att växa extra mycket som människa."

Numerologi och astrologi fick mig - inte helt osökt - att tänka på Magnus Ugglas låt Astrologen. Där en astrolog menar att ett par är som gjorda för varandra medan numerologin är tvärtemot.


"Jag har gått över till numerologi,
och räknat ut vår romans.
Vi två vi bildar en vådlig kemi,
utan skugga av en chans.
Det står du är stabil,
att jag är svag labil.
En nattsvart framtid numerologen spår,
om vi inte skilda vägar går."

/Magnus Uggla - Astrologen


Det där med att vi skulle vara påverkade av livstal tror jag inte på. Och jag håller inte med om att vissa är mer speciella än andra. Inte bara för att mitt livstal är 2 och jag bara är "den ultimata samarbetspartnern" utan för att alla människor är speciella på sitt sätt oavsett när de är födda. Men vill numerologerna gå i taket för detta så låter jag självklart dem göra det, och det beror inte alls på att "2:or är mycket diplomatiska" utan för att det är så det är.

För mig är det speciellt nog att det är den 11/11-11 och att klockan snart är 11:11:11... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards