jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Dåligt det går

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 april 2016 20:30

Ända sedan kejsarsnittet har det liksom börjat gå neråt i vår formkurva. Det har kommit den ena krångliga yttre omständigheten efter den andra. Och det är extra surt när det är sådant som man inte har sig själv att skylla för. Men att bara njuta mysig bebistid nu blir det verkligen inte.

Idag gjorde Ian morgon kvart över fem, men han är som tur är ganska lugn, även om dagen blev lång, för inte långt därefter vaknade en hungrig Loe. Loe har tyvärr slutat sova så där bra om nätterna som han gjorde i början... 

Förskola för Ian och picknick, armbandstillverkning med mera för mig och Isa. Hämtning av Ian, mat och lekstund i kyrkan. Även denna gång blev vi helt ensamma och för att Loe skulle hinna ammas och annat innan Jon kom hem så stannade vi inte så länge. Jag hade tid för utvecklingssamtal för Ian. Efter det stod det ju helt klart att han kan mer än vi vet eller låter honom göra.

Men tillbaks några steg. Tillbaka till dagens krångel. För när jag lite halvstressad kom tillbaka från kyrkoleken och bara tänkt ge barnen mellis och amma Loe så ser jag att det ligger krossade takpannor på framsidan och ganska snart inser jag ju att vi har hål i taket - HÅL I TAKET! Sanslöst. Taket är ju typ det enda som är någorlunda nytt på det här huset. Och hålet är dessutom på mitten, inte att pannorna lossnat längs kanten.

Det här var ju helt klart något att bli uppjagad över och jag tror nog inte att Jon trodde på mig när jag hörde av mig till honom. Då var han redan på väg hem. Han hade fått säga till om att han behövde sluta kursen på jobbet tidigare på grund av utvecklingssamtalet, men nu fick han istället komma hem för att hjälpa till med att jaga takläggare.

Nu löste det sig tack vare en god vän som svängde förbi och han och Jon var upp på taket. Vi hade låtit bli att slänga de tidigare ägarnas gamla takpannor och nu kom de ju tyvärr till användning. Tur i oturen och ännu mer tur var ju att ingen av oss, vuxna, barn eller hund, befann sig under de fallande takpannorna. Men någon bra förklaring till varför det rasat fick vi inte. Men inget är i alla fall ruttet. Återstår att se vad som ska rasa härnäst... Det sviktar ju redan med humöret om man säger så. /Jenny

 

 

Helt klart läge för Bo Kaspers Orkester - Ett fullkomligt kaos.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards