jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under november 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 november 2012 19:39

Nu har vi storhandlat inför att Ians farmor och farfar ska komma och hälsa på i nästa vecka. Kvittot blev nästan lika långt som det blev i Ullared... ;) Och lite kompletteringshandling av "färskvaror" ska också ske. Förberedelserna är i gång!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 november 2012 19:37

Mysiga snöstjärnor lyser för Ian i bilen. Jättespännande att titta på. :)

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 november 2012 13:14

... men den här gången ville inte Ian sova i åkpåsen som han gjorde så gott och länge igår. Istället höll han sig vaken ett tag och nu sover han istället i spjälsängen och Nalle ligger och sover i hallen. Kanske skulle vila lite också...?

Nåja, jag har pysslat med lite av varje som räkningar och annat trist. Tänkte ta och se över årets julkalendrar också för det skulle vara roligt med någon vinst där. Lugnt värre här just nu alltså. :) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 november 2012 13:11

... och vår julkortsbeställning kom samtidigt - så passande. Bara att börja adressera.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 november 2012 13:07

Vi tycker oss märka att Ians syn har blivit mycket bättre på sistone. Särskilt intresserad är han av mönster och figurer med stora kontraster. Som Dockis till exempel...

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 november 2012 19:45

Tidigare idag kammade jag Nalle så det yrde hårtussar i trädgården och när Jon kom hem och tog över Ian gick jag och Nalle ner i källaren. Och jag tror faktiskt inte att han blev helt avskräckt av besöket i duschkabinen. Nu luktar han gott av Grummes såpa och ligger och torkar till ordentligt vid den tända brasan.

Och när jag ändå var barnfri fick jag för mig att ta en liten joggingrunda. 1,5 km blev det enligt iForm - och jag orkade jogga hela vägen, fast det gick ganska långsamt. Det här kanske inte var den bästa av idéer för höften/bäckenet gjorde ont innan och nu gör det ännu mer ont... Men jag är less på att inte röra mig och ännu mer less på att öppna garderoben och se alla kläder som inte passar. Är inte kläderna för små över höfterna så är det för trångt över mjölkstinna bröst! Dessutom kommer snön och halkan snart och då lär det inte bli mycket jogging.

Nu har jag under tidigare kvällar och dagar "värmt" upp med promenader och lite småjoggande med Nalle, så det var inte en nyck jag fick. Dock var det här mer på "allvar". Om ni undrar varför inte Nalle fick följa med på rundan så är det för att hans jogg faktiskt är långsammare än min. Faktiskt! Nåja, nu lär det väl dröja till nästa gång... Men ett bra dåligt försök var det! ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards