jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2012 17:15

Ian har målat.


Ians faster Eva och farfar är båda konstnärer och vem vet, kanske har Ian fått någon konstnärlig ådra också. I så fall kommer den här teckningen att generera miljoner! Men den sitter ganska bra på vårt kylskåp också. :)


"Jag föddes för att lyckas, lille prins Blåögd,

Lille Picasso, mammas gris"

/LeMarc


Idag har jag och Ian alltså roat oss med lite vattenfärg. Och jag tyckte i alla fall att det var skoj! Vi höll oss till dadaism idag. ;) /Jenny


Först tog han penseln lite i höger hand, sen i båda, sen lite i vänster - och det blev fint ändå! ;)

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2012 17:00

I ett tidigare inlägg listade vi lite tänkbara julklappar till Ian och bland dem fanns en badstol. Han är ju så förtjust i vatten och när han kan sitta själv skulle det passa så bra med en stol så han kan få lite frihet i vattnet.

Vi fastnade för en bad- och aktivitetsstol från Cotoons. Den här stolen är utgående från Clas Ohlsons sortiment och finns inte i webblagret och inte heller i vår butik i Skövde. Den finns kvar i vissa butiker - så skynda er ni som är intresserade - och vi hade tur för i Piteå fanns två kvar. Så vi reserverade en och idag har Jons föräldrar varit och köpt den till oss och Ian. Jons föräldrar är ju på väg ner när det är dags för Ians dop så det passade ju perfekt.

Vi tror att han kommer att få jättekul i badkaret i den här stolen!

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2012 16:45

... brukar oftast vara något som passerar ganska obemärkt förbi. Jag läser någon artikel där, tar en tugga på mackan, bläddrar vidare och snart är det glömt. Men ibland, som idag, blir det att jag läser något som följer med mig.

En annons. En dödsannons. En dödsannons över ett barn.

Jag läste dikten i annonsen och jag fick tårar i ögonen och kände sorgen för föräldrarna och tacksamhet för vår Ian. Den här dikten hade jag aldrig hört förut, men så sorgligt fin den är! /Jenny


Var inte arg lilla mamma,
jag var tvungen att gå.
När dom klippte banden,
orkade inte mitt hjärta att slå.


Älskade pappa,
mitt liv blev så kort.
Ta hand om varandra,
när jag flyger bort.


Jag vet att ni gråter
och det finns ingen tröst,
men lyssna till era hjärtan
och ni kommer höra min röst.


Jag finns inte ibland er,
men jag finns ändå.
Jag hör era böner
och älskar er så!


/okänd författare

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2012 16:43

Julafton är på en tisdag nästa år, om någon undrar... ;)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2012 11:18

Vår fjärde bröllopsdag närmar sig... Men karpaltunnelsyndromet och svullnad fortsätter att plåga mig och jag får fortfarande inte på mig ringarna ordentligt. Jag kan kämpa på mig förlovningsringen men den sitter ju inte snyggt och vigselringen får jag inte över knogen. I tre månader efter förlossningen kunde besvären kvarstå och då har jag ju en månad kvar... Men det skulle vara roligt om de passade till vår bröllopsdag. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2012 11:06

Nej, det tycker jag inte. Vi har betalat flera tusen för helrenoveringen av badrummet och då tycker jag inte att det här är godtagbart. Vid strömbrytaren har antingen snickaren eller golvläggaren missat och det påpekade vi när arbetet var "klart". Men fortfarande två månader efter ser det fortfarande ut på det här sättet och det är irriterande:

Vi har ringt och blivit lovade att få detta åtgärdat men ingen kommer ju! Helst hade vi ju velat ha det ordentligt gjort från början - utan några hål - men får väl gå med på någon slags "ramlösning" runt strömbrytaren. Lättast hade ju varit att bara sätta dit en större plastgrej men det hade inte elektrikern någon. Vi har fått till svar att vi bor ju så nära att de bara kunde svänga förbi någon gång och fixa det. Det låter ju bra men helst skulle jag ju vilja veta när de tänkt komma så man fick planera lite. Och ännu hellre att de kom överhuvudtaget! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards