jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 november 2012 17:51

Ians massageplats.


Efter första massagen kändes det som att det aldrig skulle fungera med Ian där. Han började gallskrika så fort vi började, men efter det har det bara gått bättre och bättre. Och idag på fjärde och sista massagen gick det till och med bra för honom att ligga på mage och få massage på ryggen.

Att jag har blivit nedkissad av honom varje gång är ju något man får ta! ;)

Nu gäller det bara för oss att komma ihåg att fortsätta att massera själva för det tyckte gruppledaren var viktigt på många sätt. Vi smörjer in honom regelbundet och det är en sorts massage, men det gäller väl att hitta tiden att göra de "moves" vi lärt oss. /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 november 2012 12:57

Den här tror vi inte att vi har visat...? Vi gjorde avtryck på Ians små händer och fötter när han var en vecka gammal. Ett fint minne!

Den dubbla fotoramen med lera och klistermärken finns att köpa hos Clas Ohlson.


 

Tack I hemmets lugn för presentkortet!

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 november 2012 12:39

...som meddelade att NU kan vi se Ians konto via internetbanken. Tyvärr blev det inte via förenklad inloggning - ännu något trist i det hela... Tydligen hade en kollega satt in papprena vi skickat i någon pärm utan att de blivit godkända. (Hade ni godkänt det som jag sa på plats hade det ju inte blivit så!)

Jag nämnde att det hade inte blivit som vi hade tänkt oss. Vi hade velat kunna flytta pengar fram och tillbaka. Men det gick inte sa hon. Nu. 

Då måste vi komma in till kontoret båda två och så gör de transaktionen där. Inte det minsta smidigt med deras öppettider.

Men höjden var ändå svaret jag fick när jag berättade att vi trodde innan att det enkelt skulle fungera att flytta pengar fram och tillbaka:

"Ni kan flytta mellan hans konton."

"Hans konton"! Han har ju bara ett!!!

Får se om vi öppnar ett nytt konto i våra namn eller ej för det här blev ju så mycket rörigare än jag trodde var möjligt men nu släpper vi det här med hans konto i alla fall.


Och på tal om Ian så blev det en vaken-varannan-timme-natt. Och idag sov han bara i vagnen under den knappa halvtimmen som vi var ute och gick. När jag kom hem och kikade ner i vagnen så tittade två stora blåa ögon tillbaka på mig. Men alldeles nyss gav han till slut upp och nu ligger han i sin säng och smackar på sin napp med slutna ögon.

Senare i eftermiddag är det babymassage och det kommer ju att kännas lite dumt att väcka honom för att gå iväg på den när han äntligen somnat. Nu ska jag istället ta tag i Nalle. Lite trädgårdsbus med babyvakten runt halsen får det bli. /Jenny

Det är så roligt att köpa saker till Ian så när vi fick en presentkod från Nelly kunde jag inte hålla mig...

Lite kläder blev det.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards