jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Ja, ny syns magen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 april 2012 08:42

... till och med med kläder på. Den här veckan har baby I verkligen storsatsat och det tycker jag att jag har känt också för det har varit en del "spänningsvärk". I går kväll var den mest aktiva kvällen hittills - jätteroligt! /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

13 april 2012 08:48

Åh, va härligt! Fin liten mage du har =) Jag tycker det är så vackert med gravidmagar :)

Hoppas ni får en härlig helg!

Kramar!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 09:03

Ja, det är skoj att den börjar synas! Men nu får den lugna sig lite annars kommer jag se ut som Barbapapa snart. ;) Hoppas du får en härlig helg också! Kram. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

13 april 2012 09:15

Så fin mage! Riktigt gullig :)
Önskar er alla en fin helg

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 11:02

Tack så mycket! Nu känns den "lagom" stor. Tappar inte balansen än... :)

Hoppas att du får en toppenhelg också! /Jenny

 
Ingen bild

Lina

13 april 2012 09:54

Åh, så fint!

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 11:01

Det blir ännu roligare när jag "slipper" vinterjackan så jag kan skylta ännu mer. Hahaha! Kram, kram. /Jenny

 
Heidi

Heidi

13 april 2012 09:57

Åh va fin mage! =) Roligt när det börjar synas mer! Snart ser vi ut som barbapappor bägge två... ;)Jag har börjat märka lite rutiner i min mage. Runt 22 brukar han vakna till liv (säger han, för jag tror det är en kille) och kicka loss =) Och 8 på morgonen, då är han superaktiv. Lite kul om han har samma rutiner när han kommit ut sen... =)

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 11:00

Så roligt att du börjat känna av babyn ordentligt igen. :) Då kanske det blir en fotbollskille då...?
Jag har inte märkt av några rutiner än, bara lite mer aktivitet när det är läggdags. Men nu är jag glad för det lilla. :) /Jenny

 
Ingen bild

Camilla

13 april 2012 10:56

Mysigt...

PS!Snarare barbamamma... :-D

Ha det gott!
Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 11:01

Givetvis - barbamamma ska det ju vara. Eller finns det någon lila barbafigur? ;)
Trevlig helg! /Jenny

 
Annika

Annika

13 april 2012 19:29

Mysmysmys mage...Avundsjuk..

Kram ifrån en fyrbarnsmamma i Östergötland :))

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 19:48

Ja, när det bara känns bra och magen inte besvärar fysiskt så tycker jag inte att det är så dumt heller. ;) /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

13 april 2012 22:07

Det är så mysigt med bebis mage, saknar min jätte mycket! Rekommenderar att ta mycket bilder för man glömmer på en gång, när jag kollar på bilder kan jag inte fatta att jag en gång haft en sån mage!

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 april 2012 07:21

Jag såg bilden på dig i slutskedet och har fortfarande svårt att ta in att man ska bli så där stor. Hur orkar man röra sig?!
Försöker komma ihåg att ta många bilder, även om min mage inte känns som det mest intressanta fotoobjektet. ;)
Hoppas att du får en fin dag! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

14 april 2012 08:10

Kul att få se lilla magen, som vuxit en del! Min mage sista gången var jättestor och stod rakt ut! Ingenting syntes bakåt. Där låg en på över 4 kg med en moderkaka på otroliga 1,5 kg. Tredubbelt så stor! Tur att inte all vikt var babyn!! :))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 april 2012 09:05

Ja, det är ju inte utan att jag börjat fundera på att den här magen ska ut ur mig också... ;)
Men förlossningen har känts som om den är så långt borta, fast nu när magen börjat växa så här börjar jag ju tänka på det förstås.
Jag hoppas på en lagom stor baby som gör lagom stor skada. :) Kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards