jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Varning för beklagan

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 09:00

Det här börjar sakta att utvecklas till en klagoblogg och hur roligt är det att läsa?! Men just nu händer det inte så mycket skoj. Imorse spydde jag galla strax innan klockan fem. Illgul, frätande, äcklig galla!

Gravida ska ju vara glada kvinnor med sådant där magiskt lyster och värme. Vilken illusion! Här har ni en gnällande, kräkande havande som skulle behöva sova ordentligt - väldigt länge. Hyn ser inte alls slät och fin ut som det står i att läsa. Har aldrig känt mig så här ofräsch - att bara ta en dusch är en prövning.

Nu är jag inne på den 45:e dagen av illamående med/utan kräkningar som pågått till och från under den här tiden. Vi vill ha vår baby, men det skulle ju vara roligt att få njuta lite av den här tiden. Så där, då har jag fått klaga av mig lite... Kan dock inte garantera att det inte kommer mer. För det finns ju fler mindre trevliga gravidsymton och jag lär väl få dem alla... Näej, jag har ingen bra dag idag.

Jag hoppas verkligen att det händer något överraskande skojigt snart! "Det finns inget bättre, än när det vänder..." /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

7 februari 2012 09:37

Klaga på du, det får man. Förstår att det är riktigt jobbigt med kräkningarna och illamåendet och hoppas verkligen att det ger med sig. Du kanske borde ta kontakt med din vårdcentral eller barnmorska för att se om du kan få hjälp med detta.

Det är aldrig så mörkt som straxt innan gryning *kramar om*

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

7 februari 2012 09:45

Ja, hur mycket ska man "härda ut" egentligen? Det står ju att illamåendet kan hålla på ända till runt vecka 14. Det kanske är så här det ska/kan vara...?

Hade ju hoppats att det skulle lugnat sig med kräkningarna i alla fall men nu i vecka 12 har jag öppnat med att spy två gånger på två dagar. Missräkning.

Känner mig som en hundraåring! Allt är en kraftansträngning och det är på sätt och vis tur att vi inte har fler barn för hur skulle jag orkat då...? (Fast å andra sidan om den graviditeten varit likadan hade jag nog inte satsat på fler...)

Det blir bättre. Det måste det bli. Men tålamod är inte min starka sida... Tack för omtanke och kram! /Jenny

 
Jon, på jobbet

Jon, på jobbet

7 februari 2012 10:05

Min stackars älskade! I mina ögon har du i alla fall inte åldrats en dag sedan jag såg dig för första gången. Ta hand om dig!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 februari 2012 10:55

Men nu har jag sett dina papper från optikern och vet hur dåligt du ser. Dessutom är du ganska partisk, älskling... ;)
Men tack ändå. /Jenny

 
Lotta m åtta

Lotta m åtta

7 februari 2012 10:21

Emma hjälpte mig här nyss vid datorn, så jag vet inte om ett halvfärdigt inlägg blev posta ;)

Försöker igen...

Vad jag ville skriva var; Usch o Fy! Tycker verkligen synd om dig o hoppas att illamående o kräkningar ger sig. Helst nyss.
Testat postafen, åksjuketabletterna? De har jag använt tidigare o de har funkat på mig, men man bli (ännu) mer trött av dem =/

Ang att Orax betedde sig så konstigt häromnatten...när Jonas kom hem från jobbet efter sex på morgonen så stod garageporten öppen...vi gissar att någon varit där o snokat men vi tror inget blev stulet iaf. De kanske blev skrämda av Orax skällande ;)
Det är heller inte det enklaste garaget att stjäla från, för det står flera stora pallar med pellets framför både fyrhjuling och snöslunga, så de hade nog fått kämpa förgäves i vilket fall.
Barnens cyklar hade kunnat försvunnit, men jag tror allt är kvar.

Hoppas ni får en fin dag (utan illamående)!

kramar!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 februari 2012 11:09

Emma får nog göra att nytt försök att bli vår yngsta att kommentera här på bloggen. ;)

Ja, hur länge ska det här hålla på egentligen? Vissa stunder är jag helt gråtfärdig för att jag är helt orkeslös. Det här skulle ju var det roligaste och största i vårt liv! Men det är ju bara skit.

Igår försökte jag inbilla mig för att hitta något roligt att jag såg babyn röra sig, men insåg snart att det var pulsådern som dunkade. Typiskt att man ska vara en sån realist!

Och samtidigt känns det hemskt att klaga. Det finns otroligt många människor som inte kan få barn som säkert skulle vilja byta och vara i min situation.

Men så bra vakthund du har! :) Heja, Orax! Ni kan sova tryggt om natten ni. Och så skönt att inget blev stulet.

Kramar till dig också! /Jenny

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde" title="http://bloggplatsen.se]Gun-Hilde[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]Gun-Hilde[/url]

7 februari 2012 10:32

Ja tyvärr så är det här med kräkningar inte så roligt. Men om det kan vara någon tröst så hade jag det också med mitt första barn + att jag jobbade på en skjortfabrik och skulle inte avslöja att jag var med barn. Så det var många toabesök om dagen. Men nu till det som är bättre jag fick 3 barn till och inge av dessa graviditeter spydde jag någon ting under. Så det finns hopp. Och du det kommer att sluta med ditt illamående så håll ut.
Tänker på dig sköt om dig och lilla babyn.

http://gunhilde bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 februari 2012 10:59

Nej, det är fruktansvärt energikrävande att vara illamående och att spy är en riktig plåga.

Roligt att höra att det i alla fall finns hopp vid eventuella fler barn. Skönt för dig att sluppit ha haft det så hemskt under alla graviditeter.

Hoppas också innerligt att det här upphör snart! Ha en bra dag. Kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards