jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Test: Jula Multiskridsko 2-i-1 på asfalt

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 mars 2011 18:54

Jula Multiskridskon som inlines.


Jag testar vidare Jula Multiskridskon för Smartsons räkning, den här gången blev det inlines.

Gruset var väl inte helt bortsopat när jag tog min testtur med hjul påsatta på multiskridskon. Kanske inte heller det bästa som ovan inlinesåkare att börja färden med en nedförsbacke... Hur bromsar man???!! Det blev till att skutta ut på gräset för att få stopp! Så att det rullar bra var det genast inget tvivel om.


Gräsbroms...

 

På med hjälm och diverse skydd, bäst att ta det säkra före det osäkra... Premiärturen blev på kvällen, för att inte alla skulle få något att skratta åt denna afton. Fast jag har även testkört på dagen.


  

Värmer upp hjulen - och mig själv.

 

Jag tog mig fram bättre än förväntat. Inlinesen rullade bra och snart fick jag kläm på bromsen också - även om det är lite knepigt när jag inte är erfaren. Det var farligt roligt att glida fram! För att inte tala om svettigt förstås (men det hör ju inte hit, fast det är jättekul att muskler jag inte trodde jag hade gav sig till känna...).


Actionbilden!


Tyvärr låg det ju som jag nämnde grus kvar här och var, inte heller var asfalten i toppskick. Om man bortser från det så fick jag åter en rolig stund med Multiskridskorna. Ser fram emot när Broadway-maskinen kommer och snyggar till på gatorna - då ska jag ut och åka mer. Men jag håller mig nog borta från de stora nedförsbackarna ett tag till...


Snålskjuts...


Jag har testat Jula Multiskridskorna med hjul på två gånger nu, och det går bättre för varje gång. Skon är mycket stadig och ser grymt snygg ut. Den sitter väldigt skönt på foten. Kanske att sulan halkar runt lite, men den är i det stora hela väldigt bekväm.
Att teståka inlines var jättekul - det tyckte säkert grannarna som tittade på när jag vågade mig ut i dagsljus också! /Jenny

 

 
 
Annika

Annika

29 mars 2011 21:35

Du ser riktigt tuff ut Jenny när du åker, men snälla bryt inte några ben nu.. ha ha..

För vem ska passa på er då ??

STORA KRAMEN !!

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

29 mars 2011 21:42

Ja, du fattar inte inte vad orolig jag var! Kände att det vore ju verkligen ödets ironi om jag skulle trilla dit också...

Hade inte tänkt åka alls idag, men jag fick mejl om att senast torsdag ville de ha feedbackforumläret ifyllt (fastän jag inte haft multiskridskorna en månad än...).

Blev lite stressigt, för imorgon bär det av till Ullared och då vill jag inte ha det gnagande i bakhuvudet.

Men jag stod på bena! Drar en suck av lättnad...

Ha det gott!

 
Ingen bild

Margoth Östman

30 mars 2011 19:10

passa dej så det inte går med dej som med Jon.
Men det ser roligt ut och snabbt går det väl ?

Jenny och Jon Sjöberg

30 mars 2011 20:44

Det är jätteroligt, och ibland går det faktiskt lite fortare än jag tänkt... ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards