jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Babyboxbesvikelse

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 maj 2012 21:31

Babyboxen som går att hämta ut på Babyland, Babyproffsen eller Barnens Hus butik får man inte beställa förrän det är tre månader kvar tills beräknad förlossning. Och det är det för oss idag så jag hade sett fram emot den här boxen en del för den skulle bland annat innehålla:

Så det här kändes som den bästa boxen och kanske var det just därför som besvikelsen blev så stor. Första besöket på Babyproffsen och med mig hem får jag en kartong med nästan inget innehåll alls!

Ja, det var tvättservetter och några blöjor, ingenting från Head & Shoulders, ingenting från Alldays Liners, ingen present från Philips Avent, ingen present från Fisher-Price och kupongen på blöjor hade gått ut den sista december i fjol!

Vi fick erbjudandet från Lovefilm, ett kontantkort från Comviq (vad ska vi med det till?), information från Go'boken, några plastskedar från Hipp och tidningen Vi föräldrar. Inte mycket som stämde där inte! Visserligen står det att innehållet kan variera men hur mycket egentligen? Hoppas att ni har bättre tur med era boxar. /Jenny


I menyn till vänster finns en länk till sammanställningen av gratissakerna till gravida,

välj webbversion om du surfar mobilt för att hitta.

 
 
Lotta

Lotta

25 maj 2012 22:19

Jag blev oxå lite besviken...tyckte mest den innehöll reklam och information.
Men en minniflaska Head&Shoulders fick jag med iaf utöver det du fick ;)

Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 maj 2012 22:28

Jo, mycket reklam och info - var är sakerna!!??

Tror jag tycker bäst om Apoteksgruppens box. Men nu har jag beställt allt som går att beställa tror jag.

Får väl gratulera till Head&Shoulders flaskan dårå... ;) /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

25 maj 2012 23:51

Vi fick ingen flaska från Head&Shoulders men vi fick en liten nappflaska från philips avent, men vi blev också besvikna på boxen, vi åkte ändå 8mil för att hämta den..

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 maj 2012 04:41

Vi åkte också lite extra för den här boxen. Och katalogen från Babyproffsen var från förra året så kvinnan som lämnade ut boxen öppnade den för att lägga i den för i år. Jag hade ju hellre sett att hon lagt i något annat men "det är allt jag har att ge er". Då visste ju inte vi att allt var typ ingenting. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards