jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 maj 2012 12:45

Vi vet inte vad vi ska tro om kvällens final i Eurovision Song Contest... Loreen ska ju ligga så bra till för vinst men statistik går ju inte alltid att lita på. Fast självklart vore det roligt med en svensk seger så det hoppas vi på! Vi värmer upp med "vår" roliga version av bidraget:

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 maj 2012 12:15

Solnedgång i Stockholms skärgård.


Om någon tycker att det varit extra tyst från mig här på bloggen på sistone, stämmer det väldigt väl. Jag har nämligen varit bortrest en vecka med jobbet till Stockholms skärgård och gått en utbildning i högfartsnavigation.
Jag har bara åkt färja i denna skärgård förut, och hade dålig koll på att den är så stor. Den är faktiskt en av världens största och mest komplicerade, med ca 35000 större eller mindre öar och skär, väldigt oregelbundet utspridda i vattnet. Därför var det en väldig utmaning för en landkrabba som jag att i hög fart lära mig köra båt på ett säkert sätt bland förrädiska undervattensstenar, bränningar, sjömärken och söndagsseglare.
Det gick trots allt ganska bra ändå, jag klarade mig helskinnad och båten fick inte ens en skråma. Vädret var hur soligt och varmt som helst, med vackra solnedgångar, sjöfågelkolonier, spännande och intressanta platser, men också hårt slit, mycket planering, stress, långa dagar och sena kvällar.
Därför var det skönt att äntligen få komma hem igen och träffa mina favoritälsklingar, som jag saknat jättemycket. Och jag tror att Nalle hade saknat mig också, även om han nog tyckte att det var väldigt skönt att få rå om matte helt själv och vara den nye alfahannen i flocken...

Nalle verkade känna igen den gamla flockmedlemmen...


Jag hann ju förresten fylla 35 år när jag var borta, och jag vill nu lite försenat passa på att tacka er allihop för alla gratulationer. De värmde i försommarhettan! Hoppas att ni haft en trevlig vecka och att ni får en fortsatt trevlig helg. Själv ska jag fortsätta umgås med underbar fru och nybadad hund. Hem, ljuva hem! /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards