jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Tävling hos oss: Vinn Lejonkungen på Blu-ray + DVD

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 november 2011 20:15

Nu kan någon utav er också få lite nytta av den stora rensningen som vi gjorde. Vi hittade lite filmer som vi aldrig öppnat, som vi tänker tävla ut här på bloggen framöver.

Vi börjar med Lejonkungen på Blu-ray + DVD. Hakuna matata - inga bekymmer - är livsfilosofi i filmen, men vilken är din? Berätta det för oss och du har chansen att vinna den här filmen.

Skriv en kommentar och glöm inte att lämna din e-postadress så vi kan kontakta dig vid eventuell vinst.

Tävlingen avslutas redan nu på måndag den 7 november klockan 16.00.

Lycka till!


Tävlingen är avslutad. Grattis Åsa H!

 
 
Anette

Anette

1 november 2011 22:18

Jag har två deviser jag gillar lite extra och det är:
Remember that happiness is a way of travel - not a destination
samt
Dolce far niente (det ljuva i att inte göra någonting/bekymmersfri sysslolöshet) ;-)

http://eddans.blogspot.com

 
JOhanna W.

JOhanna W.

1 november 2011 22:51

Var aldrig rädd för något du aldrig prövat!

Det tror jag kännetecknar mej
Kram // Johanna, tack för Er trevliga blogg :)


Johanna-wiberg@hotmail.com

http://minlupus.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

1 november 2011 23:20

Halloj i stugan! ..
Tack för kommentaren inne hos mig till o börja med, har suttit och läst igenom din/er blogg och kikar på alla härliga bilder och filmklipp :) Er Nalle är riktigt fin,som att se min Jason i lånhårig variation :D ..Hit kommer jag definitivt tillbaka :)!
Må så gott // Malin

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

2 november 2011 08:10

Ja, om det inte vore för all päls så skulle de båda vara ännu mer lika! :) Och pälsen skulle vi faktiskt kunna klara oss utan ibland... Hahaha!
Roligt att du hittade något att läsa. :)
Ha en fin dag. /Jenny

 
Ingen bild

Mamma Brötis

2 november 2011 10:37

"Inte så himla noga"

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

2 november 2011 11:20

Jag har två :)
Kör aldrig fortare än din skyddsängel flyger samt att även den starkaste får ta i när han skiter =)

Med det menar jag att man måste tänka på att man inte är odödlig och ta det lugnt i trafiken. Med den andra filosofin så tänker jag som så att det kan bli jobbigt och kämpigt även för den starkaste.

http://ihemmetslugn.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

2 november 2011 12:40

Att bli en snällare och godare människa och att lära sig att förlåta.
kramar till er!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
victoria

victoria

2 november 2011 12:55

Min livsfilosofi är - Det ordnar sig.

Det är så lätt att måla upp massa scenarior i huvudet när problem dyker upp, och många gånger har man legat sömnlös över olika dilemman.
Men jag kom till en punkt där jag inte orkade gå runt och bekymra mig över saker och ting mer, så jag började intala mig själv- det ordnar sig. Det ordnar sig på något vis! Och det gjorde det, och har gjort sedan dess. Man måste bara ändra vinkel och försöka hitta lösningar istället för att se alla problem.
Det har gjort mig mycket lugnare i livet och säger gärna det till mina vänner när dom stressar upp sig över saker. Och det gör dom direkt lugnare. " Det ordnar sig" är ett positivt tankesätt och gör en alltid glad, även om man får kämpa lite ibland :)

MVH Victoria

victoriabang83@hotmail.com

http://vickelido.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

2 november 2011 14:39

Jag är med & tävlar!

Min filosofi är; Gör allt idag , imorgon kan det vara försent!

// Ida F
i_flygare@live.se

 
Helena L

Helena L

2 november 2011 20:56

Min foliosofi ta den dag som kommer

Kanske lite tråkigt men känner mig lugnare av det.

http://www.supergirlpower.devote.se

 
skrivmoster

skrivmoster

2 november 2011 21:35

Jag är med!

Min livsfilosofi är - "gör någon glad varje dag även om det bara är dig själv".
"Ålder är inget hinder för att leva loppan!" :))

Kram på er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

3 november 2011 11:55

Försök att njuta av dagen och stunden, livet kan förändras så snabbt.

Krameli kram

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa H

3 november 2011 18:08

Det går så bra !

Allt är inte så viktigt, det löser sig !
Med tiden kommer allt oviktigt att försvinna.

holmkas@hotmail.com

 
Ingen bild

Pappan Anders

5 november 2011 08:55

Jag e med :-) Alla människor har lika värde. De e samma i djurvärlden.Ifall jag vinner; Lukas skulle bli glad för han har önskat sej Lejonkungen filmen.Vi håller tummarna,stora som små.
Ha De!

anderslukas@hotmail.com

 
Ingen bild

Anna l

5 november 2011 08:57

Min filosofi är att lev för dagen och njut fullt ut hela tiden

 
Ingen bild

Monika O-sson empty_heart@live.se

5 november 2011 14:16

Glöm dina bekymmer i dag för i morgon kommer nya. Jag tar en dag i taget.

 
Lotta

Lotta

6 november 2011 10:46

Jag vill oxå va med o tävla...kan ju bli en julklapp ju ;)

Jag lever efter mottot : det löser sig alltid, på ett eller annat sätt. Å löser det sig inte så skiter det sig.
(Eller enkelt sagt: Dä åårner säj!)

kram på er!

http://www.esmeralda71.blogg.se

 
Elina

Elina

6 november 2011 19:35

"To be yourself is not a crime" är mitt "motto".

Nu är jag med och tävlar om min favorit film som barn! Mina småsystrar har aldrig sett lejonkungen 1. Sorgligt men sant.

min mejl: justscream_@hotmail.com

http://marklar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards