jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 november 2013 21:00

Jag hade ingen aning om det... men å andra sidan har jag inte många aningar om någonting nuförtiden. Fast det gjorde mig inte mindre glad i morse, när jag satt och tittade på morgonnyheterna. Vad sas det där då? Jo...


 

Å T E R F Ö R E N A S ! ! !


Det här brittiska gänget har varit mina humorgudar så länge som jag kan minnas. De lade grunden för min egen lite skruvade humor, som dock inte kommer ens i närheten av deras vrickade och fullkomligt geniala verk. Jag har sett alla deras filmer och nästan allt av Monty Python's Flying Circus, serien som gick mellan 1969 och 1974. När de slog igenom var deras absurda humor helt olik allt annat som fanns på den tiden. De var banbrytande och skapade en egen genre. Monty Python har till och med gett upphov till ett synonym för något som är absurt och oförutsägbart - pythonesque.

Efter många minnesvärda alster gick gänget skilda vägar och har varit roliga på var sitt håll under en väldigt lång tid. Men nu, äntligen, ska de återförenas. I och för sig bara för en enda scenshow i London, men vem vet? Kanske får jag någon gång se dessa åldrade hjältar live. Vilken dröm! /Jon



The Fish Slapping Dance - fantastisk sketch!




Det här är dock min absoluta favorit!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 november 2013 19:45

För oss är det tradition att besöka Skövde när arrangemanget Stad i ljus anordnas. Det är så fint att traska omkring bland alla ljusinstallationer. Installationer i olika färger och en del även med ljud. Dock fick vi känslan av att evenemanget tappat betydligt i storlek för den här gången. Men hela familjen fick en härlig kväll ändå!


       

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 november 2013 14:01

Snön kom i natt.


Men slask blev det när det äntligen kom lite snö. Vi var uppe någon gång i natt och då fick jag se att det börjat snöa så smått och det fortsatte. Men det är alldeles för varmt ute. Och nu är det slaskigt. Usch!

Nalle hör till skaran som älskar snö och blötte mer än gärna ner sig i sörjan.


 

Vitt i trädgården och glad jycke.


Jag tog det hela lite lugnare men fick chansen att använda min nya FBK-mössa och det gjorde ju mig glad. Dessutom såg jag vinterns första domherre. Även om den alltså var ute lite sent.


 

Snyggaste FBK-mössan! Och en domherre.


Men eftersom det slaskade ner från himlen drog jag fram åkpåsen och Ian visade både med ljud och med tecken vad han tyckte om att bli nedtryckt i den påsen...


 

Långeman...? ;)


Ian vänjer sig nog vid den så småningom. Han ligger och sover gott i den nu i alla fall, och ikväll ska vi åka till Skövde för att besöka Stad i ljus, så då får han ännu en chans att bekanta sig med den gosiga och varma påsen. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards