jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Ingen telefon, men...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 augusti 2012 09:15

... vi har fortfarande internet. Undrar hur länge...? Och fortfarande ingen bebis. Den verkar trivas lite för bra därinne, tyvärr. Men då får det väl bli Matfestivalen i Skövde idag istället då. Men Langosvagnen kommer inte och det mest spännande på menyn är"mandel & lakritskaka med poppande halloncirkus och lavendel"... Vilket namn! Fast en och annan friterad banan kanske kan klämmas ner.

Nu är det förresten inte många utav gissningarna i tävlingen när det kommer till det beräknade nedkomstdatumet som är aktuella. Och dagens datum har faktiskt ingen gissat på alls. 1, 2, 6, och 7 september återstår.

På tisdag har vi ett besök inbokat hos barnmorskan, men det skulle mer vara ett eventuellt besök. Men nu ser det istället ut att bli aktuellt för här händer det ju ingenting...

Baby I fortsätter att röra på sig inne i magen utan någon som helst aning om att det finns de som väntar på henne eller honom massor - och att det är så mycket skojigare här ute. Inte minst för mig som börjat tröttna rejält på det här väntandet nu. Jag har ju varit gravid hela året!!! Och jag fortsätter att svullna, ömma och gå upp i vikt... Så less! /Jenny


I början var det jättekul att säga att man hade en bebis i magen, nu är det inte alls lika roligt...

 
 
Lotta

Lotta

31 augusti 2012 09:23

Usch...att gå de där extra dagarna känns ju inte överdrivet roligt, jag håller med =/

Å gissningarna på 6 o 7 september låter fruktansvärt långt borta ;)

Men jag avråder bestämt från ananaskurer o annat som sägs sätta igång. Vila istället...o ät gott :)
Jag ska hålla tummar o tår för att ni får er fina bebis snart...en lördagsbebis precis som vi fick kanske? ;)

Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 09:31

Det är så segt nu... Och speciellt när det inte är NÅGONTING ALLS som tyder på att bebisen vill ut. Börjar på att bli svårt att fylla dagarna nu... Jag känner efter minsta lilla ryggont eller mensliknande värk - men inte då! :(
Oj, vad jag ska beklaga mig hos barnmorskan... ;) /Jenny

 
Julia

Julia

31 augusti 2012 09:43

Inatt drömde jag att jag gick in här och läste rubriken "hon är här!". Men nehe då... kanske i helgen ;)

http://juliaberg.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 09:47

Brukar det inte vara en viss fördröjning på sanndrömmarna...? ;) Det tror/hoppas jag!
Nu när det väl är drömt kan det komma igång - och inatt föds bebisen. Så måste det bli.

Bebisen kanske vet om att jag sett fram emot att gå på Matfestivalen och bestämde sig för att vänta lite just därför...

Imorgon dårå. :) Ska se till så Jon fixar med rubriksättningen! ;) /Jenny

 
Ingen bild

Lina

31 augusti 2012 10:17

Japp, varje dag över tiden känns som en hel vecka. Det vet jag allt om. Speciellt när man nästan går in i en fas där man tror att man ska vara gravid för alltid. Men jag kan trösta dig med att så är inte fallet. Bebisen kommer ut förr eller senare på ett eller annat sätt. Hang in there!

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 18:11

Det börjar verkligen kännas som en evighet nu... Vi vill ha ut bebisen och ha tillbaka mig, om du förstår vad jag menar. :)
Känns bara som jag är någon slags värd som det inte tas någon större hänsyn till. Igår fick det bli nya stödstrumpor inköpta - jippi, vad skoj! /Jenny

 
Ingen bild

Camilla

31 augusti 2012 10:21

Hej i regnet!

Jag tog mest 6 sept för att det finns en fin låt med det innehållet... :-D

Ha det gott!
Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 18:08

Än så länge är ju inte din gissning uträknad i alla fall och inte alls helt omöjlig även om jag hoppas att du får fel. :)

Inget regn här, men heller ingen sol. Helt lagom väder! Ha det så bra du med. :) Kramar. /Jenny

 
Ingen bild

Jenny

31 augusti 2012 15:48

Vi kanske ses :) Vi skall prova helgrillat vildsvin och hickoryglaserad ryggbiff !! Hilda åker givetvis dit bara för tivolit !! Hoppas att erat lilla <3 tittar ut snart !! Men ett September barn är inte fel <3 Varma kramar

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 18:07

Vi sågs inte...
Vi har redan varit där och vänt. Det blev inget långt stopp för det är så jobbigt att gå omkring... och få en massa blickar på magen...
Hoppas att ni får det roligt! Kram, kram. /Jenny

 
Ingen bild

Johan

31 augusti 2012 17:12

Skål från mig till er alla.

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 18:05

Skål från oss alla till dig.

 
Malin

Malin

31 augusti 2012 17:14

Hoppas den lilla snart väljer att se världens ljus :)
Önskar er en fin helg!
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 augusti 2012 18:05

Det hoppas vi också för det är riktigt segt nu...
Trevlig helg till dig också! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards