jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Fyndat mammakläder

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 mars 2012 17:30

Jag har haft en riktig tur med mina köp av gravidkläder på Blocket, för trots att jag inte provat ett enda plagg har allt eller kommer allt att passa när magen vuxit lite till.

Första beställningen gjorde jag av en säljare som bodde långt bort så varorna fick skickas. Visserligen kostade ju frakten en del, men jag resonerade som så att skulle bara några av plaggen passa så skulle det vara värt det.

Allt det här kostade 430 kr, plus en fraktkostnad på 180 kr, totalt 610 kr alltså. Kläderna kom från bland annat H&M och Lindex (som dock verkar ha slutat med mammakläder). I paketet fanns också ett Anita Maternity BabyBelt som enligt prislapp var inköpt för 379 kr. Hoppas att det ska fungera bra för min rygg, som har sina humörsvängningar, när magen blir större.

Nästa köp gjordes nyss. Jag har letat efter byxor, jeans, men priserna har varit lite avskräckande. Det är ju inte så att jag ska gå i de här kläderna resten av livet. På Blocket hittade jag ett till paket med mammakläder som bland annat innehöll ett par jeans från Mamalicious - och jag chansade. Jon svängde förbi säljaren efter jobbet och betalade 200 kr för det här paketet:

Säljaren var dessutom jättesnäll och skickade med ullvärmare att lägga i bh:n under amningen framöver för att förhindra mjölkstockning. För henne hade det tydligen fungerat jättebra. Och det här blev också ett lyckat köp för även denna gång passade alla kläderna - jeansen är så sköna!

Nu har vi sparat in en hel del pengar, pengar som vi hellre lägger på babyn med tillbehör. Men har ni något tips på någon affär som säljer mammakläder till vettiga priser så lämna gärna en kommentar.  Har väl Ullared i bakhuvudet... Hihihi! /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 mars 2012 17:51

Kanonbra fyndat, grattis till det :)
har tyvärr inte några tips på mammakläder men sist jag var i Ullared så fanns det en uppsjö med pryttlar till bebis iallafall och säkerligen mammakläder också.

Ett annat tips är dock att du kan få mängder med gratispryttlar som gravid. Vill du så kan jag alltid sammanställa en lista och maila dig eller lägga ut på bloggen?.

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

1 mars 2012 17:58

(Kusligt, jag kommenterade just hos dig...)

Tänkte att jag kunde få något roligt ut av den här graviditeten för visst är kläderna superbilliga i Ullared. Som jag minns det nästan ger de bort dem... ;) Hahaha! Och sedan kan man ju råka hitta annat på Gekås också.

(Skit bara att jag fått den här åksjukan, för det ligger ju inte alldeles runt knuten precis...)

Jag har samlat på mig lite ställen som erbjuder gratissaker och tänkte beställa från dem när vi varit på ultraljudet. Vill se att babyn lever innan jag sitter här med den uppsjö av babysaker. Ifall. Har inte vågat än, även om jag varit sugen.

Jag tänkte lägga ut vad jag hittat då och kikar du och in då får du gärna lägga till om du vet något mer. :)

Fortsätt nu med din njutardag! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

2 mars 2012 06:56

Ja Gekås och övriga butiker runt omkring kan man fynda rejält på, nu blir det inte att vi åker dit. Lite för långt sen jag flyttade till sambon.

Perfekt, vissa saker får man ju inte beställa förrän man är i en viss månad och förstår att du inte vill beställa riktigt än men jag lägger till om det saknas nått :)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

2 mars 2012 08:56

Tror att det brukar ta lite över tre timmar med bil enkel väg så det är något som måste planeras både i tid (och pengar...) om vi ska dit.

Hoppas att du får en trevlig helg! :) Kram, kram. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards