jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Tabletter eller armband?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2012 09:00

Nu har jag blivit uppringd av en barnmorska och jag förklarade mina besvär (att de oftast stod mig upp i halsen, hahaha). Och även om de är påfrestande är de till stor del ändå "normala". Men besvären kan också förvärras av stress och hela den här matfrågan och sömnbrist har ju känts lite stressande måste jag erkänna.

Hon sa något som lugnade mig: "Har man utgifter har man tillräckligt med inkomster" och syftade på kräkningarna. Det lät som något hon sagt många gånger förut fast det kändes bra att höra. Då får jag väl utgå ifrån att babyn får sitt och försöka lugna mig och hoppas att det blir bättre. Snart.

Som ni läsare har nämnt här på bloggen också, tog hon upp Postafen och även armbanden Sea-band mot illamående. Inget skulle vara farligt och kanske skulle det hjälpa. Jag är inte särskilt förtjust i att ta piller, nu äter jag i och för sig folsyra men de är så små... Armbanden är baserade på akupressur, men i Fagersanna finns det inget apotek alls så vi får se vad vi får tag i. /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

8 februari 2012 09:23

Titta, tita vad jag hitta =)
http://www.tradera.com/seaband-mot-illamaende-graviditet-eller-aksjuka-akupressur-auktion_340968_147940953

har ni inte konto på tradera så kan jag hjälpa er om ni vill (vi tar det på mitt konto och löser det den vägen)Inga problem!

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 09:32

Vi har fortfarande inte försökt oss på att förstå Tradera och det är jättesnällt av dig att vilja hjälpa till så här. Men som jag förstår det är det några dagar kvar på auktionen och sedan är det helg... Jag vill komma igång så fort som möjligt med något som kan lindra.

MEN DU ÄR SÅ SNÄLL OCH JÄTTEGULLIG SOM VISAR EN SÅDAN OMTANKE!!! Hjälpsamma, härliga du! ♥

Mycket bra pris på förpackningen som du hittade i och för sig... Hoppas att jag kan återkomma om vi inte hittar banden i närheten. Många kramar! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

8 februari 2012 09:38

Självklart kan du återkomma om du inte hittar, dels fanns ju dessa på tradera men så finns de även att skicka efter via nätet men det tar ju tyvärr några dagar. Vore ju skönt om det gick att lösa redan idag.

traderaauktionen finns det köp nu pris på och väljer du det så är varan din direkt och tanken var där att den skulle skickas direkt till dig istället för först hem till mig och sedan vidare till dig.

Hoppas att ni hittar dem någonstans. Kramar!

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 09:59

Så mycket vet jag om Tradera... ;)

Jag har googlat runt och banden ska finnas på Apoteket. Ringde dem för en lagerkoll i Tibro och de säljer armbanden där. Så det ska nog lösa sig idag.

Känner mig redan hoppfull. Kanske kan de fungera bara för att jag vill att de ska göra det... Sockerpiller-effekt.

Nu blir det en hundpromenad! :) Kram, kram. /Jenny

 
Julia

Julia

8 februari 2012 10:11

Du kan beställa via apoteket.se annars, tror frakten kostar typ 29 kr..och oftast tar det bara en dag att få hem grejerna tror jag, om man beställer innan en viss tid :)

http://juliaberg.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 11:50

Tack för tipset! Det var risk för att Jon skulle jobba över igår men idag ser det bättre ut. I Karlsborg där han jobbar har de Kronans och där hittade jag inte banden, men i Tibro är det apoteket Apoteket. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

8 februari 2012 10:37

Ja de säljs på apoteket, skrev inte det för jag trodde du visste det :) Så det kan bli =)

Jag arbetade på en av avdelningarna som var med och utvecklade dessa armband (testades efter operationer på uppvaket) och skulle nog vilja säga att det är 50/50 att de funkar men till viss del lite placebo. Vissa personer är lätta att stimulera på akupunkturpunkter, andra lite svårare.

Ha det så skönt på promenaden, kramar

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 11:56

Ja, apoteket Apoteket. Det som var från början. Himla förvirrande med alla dessa apotek! Men här ska de ha "gott om dem" sa hon på telefon.

Att ligga på spikmatta har jag gjort mycket och det har i alla fall fungerat för mig. Förut brukade jag ligga långa stunder och att somna på den var inga problem alls. Därför hoppas jag att armbanden ska funka. Barnmorskan sa att man kunde bli trött av pillrena och jag vill inte bli tröttare. Men det är ju ett alternativ ifall.

Promenaden var skön! Inte så fint väder men den kalla friska luften är så underbar. Räddat mig många gånger under illamåendet. Nu lite mat... Potatisgratäng igen, tror jag minsann. :) /Jenny

 
Josefin

Josefin

8 februari 2012 12:09

Nej är nog ingen fara för bebis om du inte fortsätter att kräkas och inte får i dig någon vätska, då kanske du behöver dropp. Hoppas att det ger med sig snart. Jag har haft monsterkräkningar hela graviditeten. Men snart är det över och Liten är här :)

http://blivandemamma.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 13:05

Än så länge verkar jag inte vara i farozonen för dropp för vätska får jag i mig. Men att må lite bättre ändå skulle ju inte sitta fel.

Monsterkräkningar låter hemskt otrevligt. Uäsch! Så skönt att vara så nära målet. :) /Jenny

 
Malin

Malin

8 februari 2012 12:12

Hoppas illamåendet går över snart och att du får njuta av graviditeten :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 februari 2012 13:02

Det hoppas jag verkligen också! :)
Många kramar. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards