jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2016 16:15


Och på barnens uttryck skulle man ju kunna tro att han har varit borta hur länge som helst. Men för dem kanske det känts som det? Det har det då gjort för mig ibland...

Nu är jobbövningen slut och en lite rörig och tålamodsprövande tid är över. Det var oklart när Jon skulle komma hem idag, så jag vågade inte säga något till barnen, istället fick det bli en överraskning.

Så jag arrangerade dem utan deras vetskap (inte så svårt i och för sig...) så att de inte skulle se honom förrän Jon tittade in i lekrummet. Det blev precis det fototillfället som jag förutspått. ♥



Nu är familjen samlad och min önskan om några lediga dagar i anslutning till denna ofrivilliga tid som ensamförälder verkar ha besannats. Mot närmsta spa för min del! ;)

Nja, inte riktigt, men det blir i alla fall tillfälle att få den där avlastningen som inte funnits alls, och även läge att få lite mer undanstökat än den för att hålla huvudet över ytan-ordningen som jag haft. Och att få sova lite mer än de lätträknade timmarna som det blivit under den här tiden skulle ju inte skada.

I det stora hela har det trots allt gått bra. Barnen har trots omställningarna varit väldigt snälla och mer hjälpsamma än jag vågade hoppas på. Det är ju skönt att ha det i ryggen för om några veckor är det dags för nästa ensam mamma-period.

Men nu njuter vi här och nu - och plockar av Jon de gröna kläderna (inte bokstavligt då, för de hann vi med under en av permissionerna - hahahahaha!) och sätter på honom pappakläderna. /Jenny 


 

Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2016 11:56

Jag begav mig ut på en förmiddagspromenad med barnen. Blött och blåsigt, men bra humör på samtliga! Jon kom aldrig hem igår, återstår att se när vi får se honom idag... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 oktober 2016 07:45

Och just denna vecka väldigt passande ganska ofta... /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards