jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Shopping och biobesök

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 februari 2016 15:45

Det blev en vända till Skövde idag. Orkade inte dit igår... Vi har kommit på att det kanske ändå skulle vara bra att kunna fästa babyskyddet på syskonvagnen, men på Babyproffsen fanns ingen adapter som passade. De skulle kolla upp det hela så får vi se. Vi vill i så fall ha så vi kan sätta babyskyddet på vagnen som vi har i bilen, men det är inte jätteviktigt. Jon får väl helt enkelt bära skyddet och ha åtminstone ett barn i andra handen. ;)

Det blev några till småstopp innan vi hamnade i centrum. Shopping för mig och Isa och biobesök för Jon och Ian. Och som förra gången var det Alfons Åberg som fick stå för filmen. 40 minuter är lagom långt. Man ska väl inte skämta om att barn på sistone blivit rädda av att se Alfons, men det känns ändå lite fånigt att en film som visats i flera år ska stoppas bara för att ett barn blivit skrämt. Att bli rädd under kontrollerade former måste väl ändå vara att föredra...

Nåja, den här barntillåtna filmen med kortisarna Flyg! sa Alfons Åberg, Hurra för pappa Åberg & Skratta lagom sa pappa verkade i alla fall varit helt harmlös. Och kommer Jon att vakna kallsvettig i natt får jag väl komma på något sätt för att trösta honom... ;)



Jag med Isa i barnvagnen kikade runt lite här och var, men lugnt var shoppingtempot för oss. Det är aningen tungt att gå och idag gick jag in i vecka 40, 39+0, och sex dagar kvar. Fortfarande segt och tråkigt att vänta, men lite shopping piggade upp. Det blev varsin Minion-tröja till Ian och Isa och en häftig och rolig body med byxa till bebisen. Samma pappa som då förhoppningsvis inte blir rädd för Alfons Åberg då...



Just minoner och monstertruckbilar-Bilar (Ian har på sig favvotröjan med Blixten och Bärgarn som monstertruckar idag) blev ett tema för dagen. Jag råkade vara in på Tygposten och köpte några meter tyg med just minoner och Bärgarn och Blixten som monstertruckar fast med ett annat mönster. Återstår att se om det kommer att finnas någon tid över till att få till något utav dessa tyger. Men kul att ha lite alternativ också. Bollplanket till barnen kanske blir färdigt idag så då får vi gå vidare till något annat tidsfördriv. /Jenny 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 18 mars 06:00


Det har nu gått 33 veckor på min viktresa. Jag har invägningar varje måndag. Under denna tid har vågen visat plus minus noll två gånger. Jag har fått ett plus - på bara 1 hekto! - och resten av veckorna har det varit minus. Längs vägen har jag ha...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 17 mars 08:00


  Igår for vi till Lidköping E-sportcenter och det blev fyra timmar i härlig gamingmiljö med en massa spelmöjligheter - och så korv, tårta och glass på det. Av en slump hittade vi detta häftiga ställe, som faktiskt funnits i flera år, och fråg...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 16 mars 17:45


  Det har kommit en hel del gratisprover i min väg på sistone och mycket tack vare att jag följer Gratisprinsessan som tipsar om en massa bra saker. Nyss kom ett tredje gratis parfymprov - Armani igen och nu är det nästan lite svårt att välja vi...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 15 mars 07:00

  Tidigare i veckan började jag och Sia stöka undan vintersakerna - som att be om snö igen alltså. Vi fick undan en del och även fram en del, men idag ska arbetet fortsätta med extrainkallad arbetskraft i form av Lin. Så vi har lite att stå i in...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 14 mars 15:15


Dags att slå ett slag för Barnradion och särskilt nu när de nyligen släppt Astrid Lindgrens underbara Mio och min Mio som en fantastisk radiodramatisering i åtta delar med bland andra Jonas Karlsson i en av rollerna. Några av barnen här har fått börj...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards