jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Vi börjar bli otåliga

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 augusti 2012 19:45

Otåliga när det gäller väntan på bebisen och inflyttningen i huset. Forcera fram baby I kan vi ju inte göra men nu har vi ordnat en del praktiskt med flytten i alla fall. På fredag har Telia flyttat fasta telefonen (ja, vi har en sådan...) till huset men ve och fasa när vi fick höra att flytt av bredbandet skulle ta ytterligare en vecka! En vecka utan internet är ju lika jobbigt länge som min graviditet!!! De kunde i och för sig erbjuda ett mobilt bredband (med dålig hastighet)... i väntan.

Morgontidningen är flyttad till den 7:e, samma dag som bredbandet får vi hoppas och till den 7:e har vi också gjort flyttanmälan med eftersändning av post. Digitalboxens programkort börjar fungerar från den 10:e. Som sagt, vi börjar på att bli lite otåliga... Bara att hoppas att det inte kommer att skilja så många dagar, men lägenheten har vi ju kvar och vi väntar väl lite med att säga upp elen här. ;) Vi har ju som tur är inte så långt att åka mellan lägenhet och hus.

Blir det bebis och flytt till hus innan jag fyllt 30 tro...? /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

24 augusti 2012 20:07

Ananas tros mjuka upp livmoderhalsen och sätta igång förlossningen, den sätter även fart på magen vilken också kan påverkar livmoder/start av förlossning.

Sex kan sätta igång förlossning, så kallad färdknäpp :)

Stimulering av bröstvårtor tros också sätta igång förlossningen

Hett kryddat mat och hallonbladste tros även det ha samma effekt

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

24 augusti 2012 20:09

Har också hört om dessa sätt, men jag är lite skeptisk... Tror nog att den kommer när den kommer - och i helgen skulle väl passa bra...? ;) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

24 augusti 2012 20:13

Ja den kommer när den kommer, annars blir den ju förr eller senare vräkt med hjälp av igångsättning.

Jag vet inte riktigt vad jag tror om de olika metoderna, har haft patienter som säger sig ha provat lite av det och det skulle då funkat men vad är det som säger att det var just maten/drycken, det kanske var dags då iallafall?

I helgen skulle ju passa jättebra =) Min jönköpingresa är inställd så jag lär nog allt som oftast sitta vid dator om det inte blir lite shopping.

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

24 augusti 2012 20:18

Den verkar fortfarande mest vara intresserad av att rikta sparkar mot revbenen till höger - och uppåt är ju helt fel hål(l). :)

Det där med att hålla igång verkar inte heller stämma. För det har vi ju verkligen gjort senaste tiden... Kanske skulle testa det motsatta istället?

Då kan du ha koll om det händer något, men synd på resan. Finns ju en del kul på A6 om det var dit det var tänkt...?
Jag sitter och kollar lite hos Nelly nu. ;) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

24 augusti 2012 20:22

ja uppåt är helt fel håll =)

Vi bestämde resan för ganska länge sedan men så blev det en resa förra helgen på 40 mil t.o.r när sambons bror firades och vi kände att vi inte riktigt orkar med en resa till och denna på runt 60 mil t.o.r ,Vi skulle till Elmia på utställning/mässa och sen hälsa på mina föräldrar.

Hoppas du hittar något hos Nelly, gjorde min rabattbeställning under kvällen :)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

24 augusti 2012 20:26

Får väl se om den listar ut vilket som är rätt håll snart. :)

Bilresor är inte de roligaste av resor. Enkel väg till Piteå och Jons föräldrar är ca 110 mil. Nu är det knappt jag står ut till Skövde, ca 3 mil bort. Nalle är den som är bilgladast av oss!

Jag är inne på rean, och ekonmisk/snål som jag är sorterar jag på lägsta pris. Får se om jag hittar något. /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

24 augusti 2012 22:45

Jag håller med - babyn är mera än välkommen i helgen! Jag har ju mina skäl att säga det ... Och du klipper gräs och håller på så det borde ju ge en skjuts. Men men ... barn kommer när de vill!

Ha en fin helg och hojta högt om det händer nåt! Jag är nyfiken!

Kram och sköt om er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 augusti 2012 04:15

Natten har passerat värkfritt så det blir nog ingen punktlig bebis... Men det är ju lite dag kvar, fast det är ju inte många som föder på utsatt dag. Men här finns inga tecken på att något skulle vara på gång. Ska försöka sova vidare... Kramar! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards