jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

En dröm går i uppfyllelse

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 juni 2012 18:23

Ifjol hörde jag av mig till Jan, en före detta arbetskollega från tiden på Skogsstyrelsen, och undrade om han skulle tänka sig göra ett tandemhopp. Till min förvåning tackade han ja på stört. Förvånad, för jag minns att Jan lider av höjdskräck. Men på så höga höjder tappar man ändå alla begrepp, och att hoppa fallskärm visade sig vara en gammal dröm för Jan.

Olyckligtvis blev det inget hopp den gången, men Jan fick en ny chans idag. Vädret var lite ostadigt, och orosmolnen flockades i horisonten. Men trots lite mulet väder blev det grönt ljus för hoppning, och Jan fick ta på sig den speciella selen som tandempassagerare ("pax") ska ha. Dessutom får man bära en "frap hat", en mjuk vadderad skinnmössa - otroligt snygg, inte sant...?

Upp i det blå med det lilla propellerplanet, och sedan ett mer eller mindre graciöst uthopp på 4000 meters höjd. Fritt fall i cirka en minut, sedan var det dags att bromsa fallet lite. Skärmen vecklade ut sig som den skulle - tur det, för det var jag som packat den! Lite hemskt annars...

Helskinnade tillbaka på moder Jord! Jan var väldigt nöjd med flygturen och fallskärmshoppet, men erkände att det var väldigt pirrigt på väg upp i planet. Tror jag det, för att kasta sig ut i tomma intet är ju inte en aktivitet som människan sysslat med i alla tider.

Det var väldigt roligt att träffa min gamla läromästare igen, och innan vi skildes åt för denna gång, nämnde han lite försynt att om det skulle bli några fler tandemhoppningsdagar i framtiden, skulle han nog inte vara helt svårövertalad till att agera "pax" igen... /Jon

 
 
Malin

Malin

15 juni 2012 08:23

Åh vad coolt :D
Jag har faktiskt satt att när jag gått ner till min målvikt,då ska jag hoppa tandemhopp :) det blir min belöning till mig själv! :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 juni 2012 08:29

Roligt att ha något att sikta på! Även om jag skulle valt något annat men nu är jag ju inte du. Hoppas att det blir av för dig! Kramar. /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

15 juni 2012 08:24

Jag kan bara gratulera de som har såna drömmar! Själv håller jag mig helst på marken ... Kul att det blev av och nu blir det säkert flera gånger!

Trevlig helg!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 juni 2012 08:28

Jag har väl lite svårt att hitta nöjet med fallskärmshopp men nu slapp ju jag utsätta mig för detta. :)
Hoppas att du får en trevlig helg också. Kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards