jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Kräktes i bilen... på påse... x2

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 februari 2012 17:00

Lönen kom och vi brände den lika fort, men vi sparade lite till räkningarna. ;) Först blev det ett stopp på Apoteket och där kostade allt mer än vad det kostade på Maxi. Vi köpte B12-tabletterna till mig, mer folsyra, favorithudlotionen Eucerin - den enda som fungerar för att motverka torr hud på mig, Jon har känt sig lite förkyld så det blev Kan Jang, Livostin och någon annan förkylningsmedicin. Apoteket ligger i Tibro och dit är det inte långt och efter en tankning som inte heller var gratis bestämde vi oss för att fara vidare till Skövde. Och jag klarade nästa hela resan innan jag fick ta fram min spypåse och kräkas.

Det går ganska fort men är jag koncentrerad på att känna efter så vet jag att strax efter mullret i magen kommer ett ökat salivöverskott och sedan är det bara att vänta någon sekund...

Jag hade armbanden på och åksjuk har jag aldrig blivit i bil eller karusell tidigare men nu är ju allt lite upp-och-ned. Efter en promenad med Nalle i den friska härliga luften kändes det dock något bättre och vi mathandlade.

Som tur var blir det inte mycket impulsshopping när man har en lista att gå efter och fort vill komma därifrån. Vi handlade förhoppningsvis det vi skulle och i kassan gick det fort så det var skönt. Inte hela vagnen full men vi är ju bara två.

Nästa stopp blev på Djurmagazinet då Nalle var i behov av ett nytt halsband. Stackarn sliter ut de han har, att det ska vara så svårt att gå fint i koppel. Hmm.

 

Och bredvid djuraffären ligger restaurangen Prima och latheten föll in och vi köpte med sallad hem och från caféet på Elins Esplanad hade det råkat bli lite fika inköpt också. Vi ville ju inte sitta sysslolösa när vi kom hem. Det får vi istället göra resten av månaden... ;)

Och jomenvisst, jag hann inte hem innan jag kräktes en andra gång under bilturen. Jag tar verkligen igen för de kräkfria dagarna jag fått. /Jenny


"Det är något som man
verkligen vet
den 25:e smäller det
Då finns det ingen som tar en
man är kung kung kung i... affären..."

 
 
Annika

Annika

26 februari 2012 00:04

Stackare tycker synd om dig, med kränkandet. Massor av styrkes Kramar ifrån mig och tänk ändå positivt att snart kommer bebisen.. <3

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 februari 2012 09:04

Hur länge ska det här kräkandet hålla i sig egentligen?! Tycker att det borde försvunnit för länge sedan nu, men inte då. Hoppas på en spyfri dag idag istället. Vi ska stanna på hemmaplan... Kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards