jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Lagom kåt - inte som någon slags köttätande blomma...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 21:15

Vi har just streamat Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" som sändes på SVT i helgen. För 21.45 en fredagskväll hade vi annat för oss - då stod vi dyngraka vid bardisken och shottade så det stod härliga till - eller också låg vi och sov... Hursomhelst så minns jag inte riktigt vilket.

Showen var i alla fall riktigt bra, och jag är glad att vi tog oss tid att se den. Jon skrattade något mer än vad jag gjorde. Jag hade lite svårt att se bortom det där sorgliga som hängde med hela tiden. Bjöd hon på sig själv för att göra oss glada... eller för att hon verkligen ville...? Hmm.

Men det var inte därför jag började skriva det här inlägget. Det här skulle bli ett sammanträffande-inlägg. Showen började med "My song", låten från Fritidsresorreklamen. Fast för mig är det ju numer Stefan och Anna Livs låt eftersom det är den låten som spelas i bildspelet med fotografier från deras bröllop (ett bildspel som jag för övrigt inte tagit mig igenom än...). Det blev en konstig showinledning.

Showen avslutades med låten "En apa som liknar dig" av Olle Ljungström. Olle Ljungström som jag bara några timmar tidigare hade lyssnat på när han var gäst hos Lotta Bromé. Kusligt.

Och Jon träffade Olle Ljungström i Stockholm, huvudstad i Sverige - där vi bor! - på Vattenfestivalen -96 och senare träffades jag och Jon. Och vi gillar båda vatten och Vattenfestivalen slutar på valen och som en sådan känner jag mig nu för jag åt för mycket (läs lagom) till showen. Där knöt vi ihop den säcken!

(Eftersom det här blev så fruktansvärt bra ska jag genast översätta den här texten till engelska. "No?" YES!) /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

14 september 2011 21:30

Hahaha, jag dör! Du är rolig du! =) Å det där med Olle o vatten o valen...det gick ju helt klart en röd tråd genom allt det där ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 september 2011 21:45

Visst fick jag ihop det bra! Utan att det blev helt osannolikt, menar jag...

Men något tecken med det är det säkert. Jag är en sådan där som försöker se tecken i saker och ting för att avgöra vilken väg att gå. "I saw the sign" du vet med Ace of Base. Gruppen där tjejerna heter Malin - OCH JENNY! Sammanträffande igen! Vi är förresten INTE släkt. Men snart ska jag släcka lampan, sedan ska den här valen ta sig in i duschen och duscha i VATTEN. Jag gjorde det igen! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards