jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 21:15

Vi har just streamat Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" som sändes på SVT i helgen. För 21.45 en fredagskväll hade vi annat för oss - då stod vi dyngraka vid bardisken och shottade så det stod härliga till - eller också låg vi och sov... Hursomhelst så minns jag inte riktigt vilket.

Showen var i alla fall riktigt bra, och jag är glad att vi tog oss tid att se den. Jon skrattade något mer än vad jag gjorde. Jag hade lite svårt att se bortom det där sorgliga som hängde med hela tiden. Bjöd hon på sig själv för att göra oss glada... eller för att hon verkligen ville...? Hmm.

Men det var inte därför jag började skriva det här inlägget. Det här skulle bli ett sammanträffande-inlägg. Showen började med "My song", låten från Fritidsresorreklamen. Fast för mig är det ju numer Stefan och Anna Livs låt eftersom det är den låten som spelas i bildspelet med fotografier från deras bröllop (ett bildspel som jag för övrigt inte tagit mig igenom än...). Det blev en konstig showinledning.

Showen avslutades med låten "En apa som liknar dig" av Olle Ljungström. Olle Ljungström som jag bara några timmar tidigare hade lyssnat på när han var gäst hos Lotta Bromé. Kusligt.

Och Jon träffade Olle Ljungström i Stockholm, huvudstad i Sverige - där vi bor! - på Vattenfestivalen -96 och senare träffades jag och Jon. Och vi gillar båda vatten och Vattenfestivalen slutar på valen och som en sådan känner jag mig nu för jag åt för mycket (läs lagom) till showen. Där knöt vi ihop den säcken!

(Eftersom det här blev så fruktansvärt bra ska jag genast översätta den här texten till engelska. "No?" YES!) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 15:00

Your Design tillverkar halsband, örhängen och armband helt efter dina önskemål. Personliga perfekta presenter till dig själv eller till någon annan!

Your design använder sig av silverpläterad/silverfärgad metall som är nickelfri eller nickelgodkänd. För varje sålt halsband skänks dessutom 10 kr till Barncancerfonden!

Jag har ett halsband med den personliga texten: "Jag tror att varje hjärta någonstans har ett hem". Jag är supernöjd och visst är det jättefint!

Your Design säljer personliga presenter till oslagbara priser! Kika in och leta reda på smycket för dig... - eller en vän! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 14:36

För en tid sedan skrev vi om Djurambulansen på bloggen, läs om det HÄR. Idag kom vårt medlemskort.

"Djurambulansen är en ideell förening bestående av en grupp människor som inget heller vill än se till djurens välbefinnande. När polisens resurser eller allmänhetens kunskap eller förmåga inte räcker till, finns vi där för att hjälpa djur i nöd. Djurambulansen finns tillgänglig dygnet runt, årets alla dagar. Vår viktigaste uppgift är att rädda liv och minska djurens lidande vid en olycka."


Läs mer om Djurambulansen och hur du går tillväga för att bli medlem här: http://djurhjalp.se/

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 14:32

Jag är med i Sofies Modeklubb och nu är jag utvald som testpilot för Sunsilk Damage Reconstruction Programme-schampo och balsam. Får se om det här blir vändningen för mitt slitna hår... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards