jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 23:00

Den här bilden är tagen nu ikväll klockan 22.13 Då syntes fortfarande hela solen. Och det är ljuset som har varit det mest iögonfallande (!) hittills. Det är ovant att det är ljust så länge. Nu är klockan över elva och fortfarande behövs inte heljuset. Hade det inte varit för att vi tittat på klockan skulle det vara svårt att uppskatta tiden.

Vi hittade lite siffror på solens upp- och nedgång hos prognosen.se och så här skiljer det sig mot här och hemma just nu:

Det är faktiskt lite svårt att komma i säng när det är så ljust, för man blir genast lite piggare. Särskilt en kväll som denna när solen var så vacker att beskåda. Och här ska det ju faktiskt bli ännu ljusare nätter framöver.

För i natt har vi i alla fall hängt upp riktigt mörka gardiner för att inte störas i vår nattsömn, ljusskygga sjusovare som vi är. Gardinerna behövdes inte igår för då somnade vi så snart vi la huvudet på kudden. Dock väckte Nalle mig vid tvåtiden och vi tog en promenad - men det var ju ljust. När jag vaknade trodde jag att klockan var som hemma mellan fyra och fem när jag och Nalle vanligtvis brukar traska yrvaket omkring...

Nu ska vi hursomhelst sova. Natti!/Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 22:44

Ikväll gick vi på promenad nästnästgårds och hälsade på våra underbara vänner Olle och Seija. Deras stora intresse här i livet är trädgård och vi tror att de har flest växter i hela världen! Mycket grönt har de i alla fall...

Jättetrevligt att träffa er! Vi syns säkert någon fler gång under vårt besök. Kram, kram!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 18:29

Vi har tagit lite längre promenader idag och fått sträcka ut ordentligt. Jag var faktiskt så duktig att jag packade med mina joggingkläder och begav mig ut på en runda idag. Det kändes skönt att få röra på sig efter allt stillasittande. Jag hittade ett par joggingcapri i Mora som var så sköna att jogga i. Att det sen var lite si och så med orken var en annan femma... 3,3 kilometer blev det i alla fall på bara asfalterad väg och i blåsigt väder. Hoppas att det känns imorgon!

Efter det passade det perfekt med ett besök i det den lilla "spaavdelningen" här i huset. Jon tog med sig anden in i bastun, men den helige Anders hade tyvärr inget att yttra vid just detta bastubad. Nästa rätta Lotto-rad hade ju passat bra annars...

Nu känner vi oss som nya människor! /Jenny

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 17:59

Välkomna in på en liten tjuvtitt i konstgalleriet! Min pappa Folke och min syster Eva är båda mycket begåvade konstnärer och här kommer några bilder från konstgalleriet i mitt barndomshem. /Jon


 

 

 

 

 

   


Fler konstverk finnas att beskåda här:

http://www.logenkacktjarn.se/

http://evasjoberg.blogg.se/

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 17:53

Nalle var märkbart trött efter allt resande, och hade ingenting emot att mysa med oss allihop i soffan framför finalen av Mästarnas mästare igår kväll.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 17:47

Nu har jag "mina" tomatplantor spridda över nästan hela landet. Så vitt jag vet har jag Cherrys avkommor i Floda (kanske också i Svenljunga), i Hällefors, i Långnäs och på flera ställen i Fagersanna.

Vi hade med oss tre körsbärstomatplantor upp hit till Långnäs för Marianne ville ha några stycken. På förmiddagen har hon planterat om dem, och det ska bli mycket spännande att följa hur de kommer att klara sig här uppe i norr. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 17:32

Vi har tagit det lugnt idag och försökt återhämta oss från den långa resan. Men några promenader har det blivit. Vi har vandrat omkring och kollat läget här i Jons hemby.

Idag har det också varit fint väder och ganska varmt. Nalle kunde förstås inte motstå frestelsen att bada när han fick chansen...

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2011 17:29

  Vi välkomnar Lina och Yassines dotter till världen!   

Många kramar till hela familjen från oss.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards