jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 april 2019

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 april 2019 19:28

 


Jag kommer sällan försent, får nästan jämt vänta då jag är ute i god tid, men idag var det väldigt nära en försening. Barnens simskola började om och jag stod startklar med alla fyra barn för att hastigt och lustigt åka dit så fort Jon kom från jobbet. Men halvvägs dit får vi punktering! Vi har en sån otrolig otur med punkteringar - tror att det är fjärde gången! Själva punkteringen klarade vi som tur var bra, det kunde ju ha exploderat och vad som hänt då vill vi inte tänka på, men vi stod lite dumt till och bilassistansen skulle inte nå fram på närmare två timmar. Ingen kul situation med barnen, och efter att jag ringt runt utan att få tag i någon som kunde hjälpa, räknade vi bort att hinna till simskolestarten (ledsna barn...) och istället fokusera på att ta oss hem. Dock ringde jag min lillebror en sista gång och den här gången svarade han och superhjältesnabbt kastade han sig in i bilen, hämtade upp mig, Ian och Isa och vi kunde ta oss fram till simhallen med minuter tillgodo dessutom! Vi kunde ju också ta oss hem med honom. Jon hade hunnit få hjälp från annat håll då en närboende stannat till och tur i outren så hade hans dotter ett däck som skulle passa just på vår bil. Vilken röta! Jon bytte till det däcket och tog sig hem med Loe och Lin som faktiskt sovit sig igenom det mesta av uppståndelsen. Fast nu får vi ju leta nya däck, då det verkar vara läge att byta alla fyra och lämna tillbaka lånedäcket och rikta några rejäla tack till de som hjälpte oss idag. Det blev onödigt stressigt och hjärnan fungerar inte alltid då, men att Ian och Isa inte missade simskolan var ändå så skönt! Och att mitt prickfria förseningsprotokoll förblir just prickfritt... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards