jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under september 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 september 2017 13:00

Jag och Isa har lekt med fimostavar och dekorerat naglarna. Men jag måste öva mer, och det är ju inte särskilt lekvänligt heller, men så sött! /Jenny



Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2017 17:45

Landslagets fotbollsskola är slut för Ian. Han har tyckt att det varit jättekul och vi gillade upplägget. En fint arrangemang för de mindre barnen att få sin första kontakt med fotboll tillsammans med kompisar.


Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2017 07:00


Häromdagen fyllde jag år, men jag är inte det minsta intresserad av att göra något stort av det. Men när Plantagen skickade ut ett mejl om att jag hade en gratis rosbukett att hämta hos dem var jag inte sen att dyka upp. Snittblommor är ju faktiskt lite av en vardagslyx här och färgen som jag hittade var så härlig. Jag fick det här utskicket för att jag gått med i deras kundklubb, så det kan det ju vara idé för fler att göra. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2017 18:45

 


Och det kommer även att bli Isas förskola då vi nu - äntligen! - har blivit erbjudna en plats till henne. Den tackade vi självklart ja till. Tror att hon kommer att tycka att det blir jättekul med jämnåriga och äldre kompisar, för jag kan göra mycket, men jag kan inte leka med henne på samma sätt som en treåring. Utelekar och tipspromenad i duggregn blev det under den korta stunden som vi var på förskolan ikväll. /Jenny

Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2017 09:45

Isa plockade ihop lite höstig natur som hon tog med till Familjecentralen. Där klistrade hon fast löv och bär i ramen. En ram som hon tidigare målat med glitterfärg. Tjusigt!


Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 september 2017 14:15

Och dagen till ära hade han BVC-besök. Men den här ungen är en riktig busunge! Han gör som han vill och det mesta är sådant han inte borde göra, typ. Och klättrig utan dess like!
Han hade inget större intresse av att utföra klossbyggande eller klottrande och det enda som var "normalt" var hans vikt- och längdkurvor, men dock lite under på vikten fast det beror ju på att han bara är still när han sover... 11,5 kg och 83,3 cm. Kanske inte helt exakta siffror eftersom han inte var helt med på detta... heller.
Däremot hann han peta på skrivaren, trycka på bebisvågen, klättra upp och ner i de stora stolarna, dra fram leksaker, klättra upp i barnstolen, kika i blöjpåsen, ställa sig ett par gånger på den stora vågen - fast nu var ju inte något utav detta med i 1,5-årsprotokollet. Sprutorna som annars är vanligt vid denna koll fick han tidigare i våras när mässligen var i ropet, så det var skönt att jag slapp det momentet med honom i alla fall.
För egentligen behöver man ju bara titta på den här ungen för att se att det lyser bus lång väg! /Jenny


Loe

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards