jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 september 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 september 2017 11:45

Sakta men säkert rör det sig framåt med graviditetsveckorna. Idag var jag hos barnmorskan på MVC för vecka 25-besöket och eftersom Jon är hemma så kunde ju hela familjen följa med.
Jag har ju inte märkt av några "komplikationer" utöver det som jag ändå förväntar mig så det var inte så mycket att säga om det. Det är ju ingen dans på rosor direkt att vara gravid, men det är jag ju medveten om.
Proverna som togs (immuniseringsresultatet kommer senare) såg bra ut. Ja, till och med sockret trots att jag fortsätter med Coca-Cola till frukost. Blodtrycket var bra och sf-måttet låg på 27. Järnvärdet hade väl sjunkit något, 117, men jag tänker vänta med de jobbiga järntabletterna.
Och jag är fortsatt rekommenderad stödstrumpor men det slarvar jag helt med. Jag känner mig inte alls svullen och har fortfarande på mig förlovnings- och vigselring. 
Vi har en egen doppler med hörlurar hemma men nu kunde Jon och barnen lyssna samtidigt på bebisens hjärtljud och de låg på strax över 130. Ian var den som verkade mest intresserad av vad som skedde.
Nu är alla besök på MVC fram till det att bebisen förväntas vara ute inbokade och nu återstår bara att det fortsätter på det här överkomliga sättet. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards