jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under oktober 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 oktober 2016 17:14

Han blir så stor så fort! Lille Loe! ♥


Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 oktober 2016 10:47

Jag tyckte att jag och Isa varit väldigt sociala i veckan, så vi stannade hemma från kyrkan och bakade istället. Det blev en daimkladdkaka och en annan kaka gjord på mandelmassebotten. Båda väldigt enkla. Ingen är provsmakad än och bären är inte pålagda än, så om de smakar gott vet jag inte, men det var roligt att pyssla med det här också. Isa är i alla fall väldigt sugen på att testa dem. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 oktober 2016 18:46

Förra veckan missade vi båda gångerna som det var Familjegympa, men den här veckan har vi kunnat delta båda gångerna. Men det är stor skillnad på antalet barn på måndagar mot onsdagar. I måndags var det väldigt många barn och det skapar ju ett visst stillestånd på en del av stationerna i hinderbanan. I dag var det totalt tolv stycken barn, och det gjorde ju istället att banan kunde varvas en massa gånger. Mot slutet plockade ledarna fram bollar för att få lite variation. Men det är roligare när det är mer fart!


Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 oktober 2016 14:57

Efter lämningen av Ian på förskolan så gick jag med Isa och Loe till Familjecentralen. Nu har Loe börjat gå upp i krypställning och på den röda mattan på Familjecentralen händer det ofta. I morgon blir han redan sju månader, så det är väl ändå nästa steg i utvecklingen.
På torsdag är det dags för Ljusvandringen i Tibro och förskolebarnen brukar tillverka varsin ljuslykta som blir en utav de många fina programpunkterna. Jag föreslog för en tid sedan att det vore roligt om även hemma-barnen som besöker Familjecentralen kunde få delta också. Detta tog de till sig och idag var det ljuslyktetillverkning. Men sen får vi väl se om de får en plats på vandringen också.

Förutom pyssel och lek så var det även fika och sångstund och sedan var det hög tid att hämta Ian, men det blev en händelserik förmiddag för Isa. /Jenny

 


Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 oktober 2016 15:45

Jag, Isa och Loe hamnade hos vänner på en hemma hos-träff på förmiddagen. Det var ju bebislek på Familjecentralen idag och Isa är ju "för gammal" för den. Vi kom förresten fram till att jag är den enda som vi vet om som just nu är hemma med två barn. Men jag trivs med att ha Isa hemma också och nu har den värsta vrångheten lagt sig också. Underlättar förstås. 



På vägen dit så gick vi förbi där Anders Eriksson bor och jag och Jon blev som så många andra otroligt berörda utav programmet som han var med i, "I huvudet på Gunde Svan". Anders dök upp på sin uppfart när vi passerade så jag passade på att säga till honom att avsnittet hade varit väldigt bra. Han lyckades verkligen att beröra med ett ämne som egentligen inte alls berör mig, för särskilt intresserad av enduro kan jag inte påstå att jag är. Han tackade artigt.

Medan vi var med vännerna och fikade, lekte och pratade så var det fotografering på förskolan och jag hade gjort en deal med Ian. Idag skulle han ta på sig det jag ville och så fort han kom hem fick han byta och även helt välja kläder för följande dag. Jeans och skjorta tillhör inte alls hans favoriter, men det ville jag att han skulle ha.

Fotograferingen ifjol gav oss jättefina bilder, men själva fotograferingen i sig var tuff då Ian inte hade börjat på förskolan än, utan bara var där för att fotograferas så han undrade väl vad det var frågan om. 
Jag var väl lite rädd att denna gång också skulle bli kämpig, men det verkar som att det gått bra, för som Ian sa om fotografen: "Han var superrolig!". Så det bådar ju gott. Men jag tog några egna bilder på honom på morgonen ifall. ;) /Jenny


Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 oktober 2016 19:12

Ikväll ville Ian bada med Loe och det gick ju att lösa.

 


Ian · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 oktober 2016 17:30

Det är ju så mysigt med en brasa och vi har redan

tänt några för det har varit lite kyligare

och det är ju verkligen en ordentlig stämningshöjare!


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards