jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 13 september 2016

Sexmånaderskillen Loe

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 september 2016 12:30

Idag är det sex månader sedan som Loe tvingades ut ur min mage, 16 dagar efter att han var beräknad. Om dagarna fram till bf var långa så var dessa extradagar helvetiska minst sagt. Graviditeten blev onödigt utdragen och slutade inte som vi hoppats på. Den igångsatta förlossningen som vi inbillade oss skulle gå så smidigt kom ändå att avslutas med ett kejsarsnitt.

Igångsättningen fungerade inte och de vågade inte öka dosen eftersom de inte kunde mäta trycket i livmodern och ansåg att ett akut kejsarsnitt var det säkraste för att inte riskera någon. Det var en stor besvikelse, men i det stora hela är det viktiga ändå att vi fick en bebis. Och trots snittet så var jag ändå hemma mindre än ett dygn efter att de plockade ut honom.

Men det var en jobbig graviditet för jag var trött och ibland gjorde det ont på ett sätt som jag aldrig upplevt innan eller efter. Och att ta hand om två andra barn gjorde sitt också. Tung blev jag också men jag har aldrig gått ner till de 57 kilona som jag vägde när Ian blev till och lär väl aldrig göra det heller...



Fast för att hitta något positivt så har jag i alla fall lyckats bli av med de kilona som jag gick upp med Loe - och så några till. Inte alls illa för någon som har väldigt lätt för att gå upp i vikt och svårt för att gå ner. Under det här halvåret har jag gått ner 16 kilo och på sistone har vågen börjat röra sig mer neråt igen då amningen inte varit lika intensiv och möjligheterna för att aktivera mig ökat. Några promenader, lite jogging och ändrade kostvanor och sedan startskottet på Isas födelsedag för elva veckor sedan visar vågen på 7,2 kg minus. Mindre av det ätbara och mer rörelse är det jag tror på när det gäller viktnedgång.
Jag har ett viktmål som jag anser rimligt, även om det kommer att ta tid, som jag tänkte uppnå och självklart en app för att hålla koll på läget. Men det får ta sin lilla tid att bli av med alla dessa gravidkilon. Vi får väl se vad vågen står på när Loe fyller 1 år. Men dit är vi ju bara halvvägs och den restrerande tiden får gärna gå långsamt för vi tycker att vår bebis blir så stor så fort. /Jenny  

 


Loe
 
 
Ingen bild

Heidi

13 september 2016 20:16

Heja heja!! 👏🏼👏🏼💪🏼😘

Jenny och Jon Sjöberg

14 september 2016 07:10

Ja, vi får väl se hur det går. Saknar chipskvällarna... ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards