jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 februari 2016 11:30

I väntan... i väntrummet.


Efter att inte ha varit hos barnmorskan på lite över två veckor var det dags igen idag. "Min" barnmorska var dock sjuk så det blev en annan, men henne kände jag igen från förr. Allt såg bra ut och blodtrycket var 120/74, sf-måttet nu 36 och bebisen tumlade runt som hejsan inne i magen. Den här barnmorskan kunde förstå att det inte varit så lätt att få fram magmåttet då den flyttade på sig hela tiden. Aktiv bebis med gott om utrymme som nu är rörlig, men den ligger fortsatt upp och ner i alla fall. Jag skulle dock kontakta förlossningen med en gång om vattnet skulle gå för i och med att den är rörlig så finns det en liten risk för att en arm eller navelsträngen skulle kunna hamna i kläm. Nu var det inte så troligt, men kunde hända och självklart bra att informeras om det. Ändrade rutiner gjorde däremot att det inte skulle bli aktuellt med någon hinnsvepning förrän vid nästa besök och det är efter det att jag är beräknad. Så allt får ju gärna komma igång av sig självt innan... Jag trodde att provtagningarna var över, men blodstatus och socker ville hon ha så det fick bli till att ta vägen förbi provtagningen på hemvägen för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men jag berättade att jag är svårstungen och barnmorskan sa att det skulle räcka med stick i fingret, vilket jag sa till vid provtagningen. Sköterskan gjorde hursomhelst något försök att hitta i armvecket och "är det den här armen vi brukar ta?" yttrades... igen. Hon hade säkert fixat det men det slutade i alla fall med stick i fingret och jag hoppas på bra resultat så att det inte blir något krångel nu det sista. Tyvärr är jag lite uppbokad och hinner inte med en förlossning förrän tidigast torsdag då vi ska ha piratkalas idag och imorgon ska jag klippa mig... ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards