jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 4 november 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 november 2015 19:45

Efter det långa uppehållet från inskrivningen var det idag dags för besök hos barnmorskan. Sedan sist har det ju hänt en del och bäst är ju förstås att jag känner av bebisens rörelser. Men blodtrycket, 110/60, var också bra, urinprovet godkänt och SF-måttet var 24.

Nu blev det inte någon blodprovtagning då man ska ha passerat vecka 24+, så det ska jag fixa i nästa vecka. Jag fick papprena för det. Blodvärdet ska bli intressant att höra då jag inte ätit några järntabletter. Men jag känner mig ju piggare.

Jon och barnen var med för vi anade ju att bebisens hjärtljud skulle lyssnas av. Jag och Jon har ju smyglyssnat tidigare via vår doppler men den har bara hörlurar och det har mest blivit av när barnen somnat så vi fått göra det i lugn och ro. Men nu kunde Ian och Isa också få höra och de stod som trollbundna och lyssnade.



Jag fick alla kommande besökstider för graviditeten, till och med för efterkontrollen i maj. Nästa besök blir i början på december, fast det känns långt dit. Kommer att vara väldigt mycket juligare då. /Jenny, vecka 23+4 och 114 dagar kvar

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 november 2015 09:45


Ostchips är ju ingen nyhet, men om smaken blir julost så blir det lite nytänk över det hela och framförallt väldigt passande den kommande säsongen. Vi har provsmakat och Jon gillade dem. Han hade inget emot att chipssorten både luktade och smakade ordentligt med ost. För mig stank de verkligen av ost och jag kunde bara smaka några stycken för det här var alldeles för ostiga chips för min smak. Då vet vi det. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards