jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 3 november 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 november 2015 15:45

Jag kan verkligen inte påstå att jag skämt bort mina tomatplantor med omvårdnad. I somras fick de större krukor och jag gav dem mer jord, men annars så. Jo, jag har förstås tagit in dem när det blivit kallt och sedan en tid tillbaka står de i våra fönster. Någon mer som har tomatplantor i sovrumsfönstret just nu? Tomatplantor som fortsätter att ge tomater. Jag hade ju tänkt ha ihjäl dem när vi höll på med vårt höströj, men hade inte hjärta till det då. Jag har dock ingen aning om ifall tomaterna är goda eller ej då jag inte ätit en enda. Gillar inte tomater... /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 november 2015 09:45


I de tidigare utskicken från Kronans Apotek har det oftast varit produkter till baby och barn, men den här gången var det min tur. Gravidolja och läppstift!

Läppstift är inget som jag brukar använda, det blir mest läppglans och cerat. Den här färgen var dock väldigt fin, men jag kan inte hjälpa att tycka att jag ser ut som Jokern när jag har läppstift. Jag passade i alla fall på att ge Jon en ordenlig kyss så han också skulle få testa produkten. ;)

Läppstiftet IDUN Minerals Creme kändes i alla fall väldigt mjuk på läpparna, eller som de själva kallar den krämig, men utan att bli kladdigt. Stiftet är fritt från parfym och konserveringsmedel och innehåller vitaminer med skyddande effekt.

Kroppsoljan kommer från Löwengrip Care & Color och heter Grow and Glow. Strålar vet jag väl inte om jag gör men att huden tänjs ut märker jag av. Jag har testat olika oljor mot bristningar (fick en del under första graviditeten...), men det här är den som luktar godast och framförallt kladdar minst. Nu är det ju olja det är frågan om så det går ju aldrig att frångå helt, men det underlättar när oljan snabbare går in i huden.

Och den här oljan behöver man inte vara gravid för att använda, den passar perfekt när huden behöver en bra återfuktning. Oljan återfuktar på djupet, reparerar, stärker och skyddar med hjälp av kameliaolja. Många plus till den! Att den dessutom inte har en kork, man klämmer för att få ut innehållet, är en bonusfunktion. /Jenny



"I samarbete med Kronans Apotek."

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards