jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 september 2015 20:30

Vi har gjort en lista (självklart!) för vårt trädgårdsröj. Vad som behöver göras är antecknat och fördelningen är numrerad i prioriteringsordning (hur gör man annars?!). I marginalen förekommer det dock två mindre insatta bassar som inte riktigt strävar åt samma mål alla gånger...

Dock hann vi få undan mer än jag vågat hoppas på ändå. Trädgårdsmöbler, grill, en onödig mängd leksaker och annat är nu vinterförvarat, men studsmattan hann vi inte med... och lite till.

Det är möjligt att det kommer att uppstå flera vackra höstdagar framöver då sakerna kommer saknas, fast det är liksom nu som vi känner att vi har tid för detta. I nästa vecka påbörjas Ians inskolning och då är vi båda lediga, så i kombination med dagis tänkte vi ta tag i vedköp och trädgårdsarbete samt det tråkiga jobbet med bortforslingen av röjet från trädgården. /Jenny


Allmänt · Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 september 2015 20:22

...eller skönt. Eller jobbigt. Jo, jobbigt var det. Jag kom inte in på Facebook! Jag kom inte åt världen! ;) /Jenny



Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 september 2015 13:02

Nu byter vi varmare årstider mot kallare.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 september 2015 07:45

... har jag försökt vara lite kreativ och sy. Det har blivit några plagg till Isa, men framförallt flera mössor. Jag är ju så "lat" när det kommer till att mäta så jag syr mig fram till rätt storlek istället... och slösar med tyg...



Jag tycker ju att rosettmössor är så söta, och till den här säsongen hade Isas blivit för små så nu har jag bland annat fixat några nya. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards