jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Överraskade pappa på jobbet

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 september 2015 18:30

På förmiddagen tog jag med barnen till öppna förskolan i kyrkan. Min förhoppning var ju att de skulle sova gott och framförallt länge efter det besöket. Istället sov de kortare än vad de brukar och när vi hade ätit mat kändes det som att det var väldigt mycket eftermiddag kvar.

Då fick jag idén att besöka Jon på jobbet. Jag kollade upp busstiderna och hittade en passande buss. Jag hämtade upp den lite smidigare Chicco Liteway-vagnen från källaren och satte Isa i den. Ian fick gå för vi använder inte syskonvagn här hemma längre, har bara en i bilen när vi är iväg. Nu blev det en hel del för honom att gå, både till busstation och även från busstation i Karlsborg och ända ut till fästningen men han kämpade på bra.

Att få barn och vagn på och av bussen var ju ett litet företag men det gick. Ian tyckte att bussresan var spännande medan det blev Isas första bussresa någonsin. Själv minns jag inte när jag åkte buss senast...


Bussbarn/busbarn.


Jon hade ingen aning om att vi var på väg till honom, men tyvärr kunde vi inte knalla in på arbetsplatsen hursomhelst eftersom det är låst här och var på K3. Men jag lyfte upp Ian i fönstret som såg pappa och knackade på. En kollega till Jon såg oss först och uppmärksammade Jon på oss. Men där hade det kört ihop sig lite i Jons huvud för först kopplade han inte att det var Ian och sedan fick han inte ihop hur vi skulle kunna vara där. Vi skulle ju inte ha kunnat komma dit utan barnens bilbarnstolar osv. Men självklart blev han glad över denna överraskning! Och jag blev glad över att det blev mos på Kanalkiosken när hans arbetsdag var över... /Jenny


Överraskad pappa.

Allmänt · Ian · Isa
 
 
Ingen bild

Marianne

18 september 2015 07:33

Förväntansfulla barn och att Jon var nöjd är ju inte svårt att se.
Trevlig helg.

Jenny och Jon Sjöberg

18 september 2015 07:53

Han hade först trott att det var någon "tråkig militär" som knackade på för att få hjälp att komma in. Jag såg ju inte men jag hörde Ian säga att han såg pappa därinne och när han knackat på så sa han: "Pappa springer!". Det var roligt att kunna överraska så här. Trevlig helg till er också. Kramar! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards